Hvad er det for en dims?

Hej   jeg er igang med at fejlfinde på  en DC motorstyring og med
noget DC-DC konverter ved siden af.
Og der sidder så en speciel slags klemrække/kabelmuffer som jeg ikke
har set før. Der går 2 ledninger til den fra en transformator og
stikkes ind i 2 huller og selve kabelmuffen bliver spændt ned på en
kobberplade med en 6 mm bolt for god forbindelse.
I de 2 huller sidder så de dimser som jeg ikke ved hvad er, den er
rund Ø8 mm  6 mm høj,  sort, og med metal kontaktflader for enderne på
Ø6 mm, og de er smurt ind i hvid kølepasta.  På dem står  MR2500
W9506.

Kender I sådan nogle, er det en form for diode?

Torben

Re: Hvad er det for en dims?

Tak skal I have, jo dimsen ligner figuren på dette link.
Jeg så ellers i RS katalog men der var den ikke, godt I vidste bedre.

Har dog ikke helt forstået sammenhængen i den konstruktion de 2
"dioder"  sidder i, og hvordan jeg lige skal fejlfinde/teste dem. For
hvis det er en diode skulle der så ikke være angivet en åbningsretning
for strømmen på dem?

Sådan som de sidder er i en plastklods med en  6 mm bolt i midten for
at presse "dioderne" hårdt nok ned mod en kobberplade og dermed noget
stel i hele konstruktionen, og der er smurt godt med hvid kølepasta.
Og så kommer der 2 kabler fra en transformator og en til hver af disse
"dioder"

Hele konstruktionen er en 48 V motorstyring   som der dels driver
motor direkte med 48 V fra akkuer,  og så skal der via konstruktionen
også laves 24 V DC til nogle kraftige relæer til frem/bak,  samt 12 V
DC til lys, blink, horn.
Og det er altså de 24 V relæer som ikke slå til, så undrer om det er
de "dioder" virker godt nok?

Har de noget med DC-DC konvertering  at gøre fx fra 48 til 24 v at
gøre?

Torben

Site Timeline