Hvad er det?

En af sønnens venner har under oprydning fået nedenstående og har spurgt
mig om hvad det er. Da det ikke umiddelbart siger mig noget, ville jeg
høre om der var nogen i denne NG, der på et tilnærmelsesvis normalt
dansk kunne forklare hvad dimsen er for en og hvad den bruges til

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid20%&tid62%0246
--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Re: Hvad er det?

Det er et Altera Cyclone III  evaluation kit. Der er skam til mange
hyggelige timers leg der :o)
Der er software med så du kan udvikle dine egne applikationer hvor du bruger
display til noget sjovt, osv osv osv.
Helt simpelt bruges kittet af professionelle software/fpga udviklere til at
afprøve FPGA'en, eller starte udviklingen af et produkt på dette print,
inden det egentlige produkt er klar fra hardwareudviklerne.
Jeg ved ikke om det giver mening...

Det er denne:
http://www.altera.com/products/devkits/altera/kit-cyc3-embedded.html

Står til 449$.

Hvis "sønnens ven" ikke ved hvad det er, så tror jeg næppe heller han kan
bruge det til noget :o)
Men det kan da nok sælges. Der må være nogen der synes det er sjovt at få
fingrene i.

mvh
Kåre

Re: Hvad er det?

Kan jo sættes til salg i dk.marked.privat.elektronikloesdele+maalegrej
DBA, QXL etc.
Men forvent nu ikke for meget, der er jo ingen garanti for at den i
det hele taget virker.

/Hans

Re: Hvad er det?

Tak for info.
Hvis vi nu antager at den fungerer (regner med at en user guide og en
generel IT kompetence er tilstrækkelig til at udføre en basal
funktionstest?) og han ønsker at sælge den, er der så overhovedet et
marked i DK eller er det mere realistisk, at smide den på ebay.

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Site Timeline