Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Undskyld hvis det er slightly OT, men kan ikke finde en bedre gruppe at
spørge i.

Er der nogen herinde der ved hvad der blev af virksomheden Jørgen Schou A/S?
I ved dem, der lavede de (stadigt) eftertragtede trafoer til rørforstærkere
og pladespillere, men også power trafoer og drossler?
Synes ikke lige google kan hoste op med noget informativt :o)

Mvh
Morten

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Jørgen Schou A/S lever i bedste velgående i nordvest Sjælland - jeg tror,
det er Asnæs - De laver imidlertid ikke transformatorer mere, som vi kendte
dem. De laver HF spioler & transformatorer (nogen meget små nogen) nogle
vist nok viklet på ferrit- eller haspelkerner.
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?
Så gemmer de sig da godt? er du sikker på navnet?

/carsten

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Ja, der er ikke så mange, der kender dem, men de er da nogen gange omtalt i
fagpressen. Det meste af deres produktion går vist til eksport.
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Du tænker nok på firmaet Flux i Asnæs Karsten, de laver bl.a transformere og
monterer print..
mvh
Preben

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Ja, det er det da forresten, men Flux er etableret af gamle JS-ingeniører,
og jeg tror nok, at navneforandringen først skete lidt senere. Men hvorom
alting er, så producerer de altså ikke transformatorer mere.

Den gang var rangordenen i hovedsagen: Jørgen Schou, Lübcke - og havde man
ikke råd til andet, så Reofon.:-) (Those were the days)
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Hvad med Lundahl?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Det var vist nok ikke kendt den gang - de blev først etableret i 1960 i en
garage og har så udviklet sig der fra.

http://www.lundahl.se/lunstory.html
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Undskyld jeg var ikke klar over at du var SÅ gammel ;-)

Me to.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Det kan være, at du på det tidspunkt ikke engang var et glimt i din fars
ø,jne?:-)
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Tja. jeg er undfanget i 67.

Jeg ved ikke hvornår du er "transformeret" ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Ok, ok, så kunne jeg have været far til dig. Hvad var det, du sagde, din mor
hed?:-)

Nå, jeg er en årgang 1942, hvilket mange af mine indlæg vel også bærer præg
af - en gang imellem - nogen gange.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Du har vel styr på forskellen mellem undfanget og født?

--
mvh Uffe

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Det må man da håbe for hans mors skyld.:-) ...Nå, nu ikke mere mobning for
den 25-øre.
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Jo, og dengang var forskellen som regel altid 9 måneder.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Hmm, som de andre siger... Så gemmer de sig sørgeme godt :o)

Men det er da gået noget tilbage for dem så må man sige.

Mvh
Morten

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Det tror jeg nu ikke. De har udviklet og prducerer et andet
produktsortiment, der giver flere penge i kassen.
Karsten H. Jensen

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?
Hej Morten

Hvis du ikke finder dem, ja så er der en anden mulighed for
at få lavet transformere, nemlig hos

http://www.vrt-transformer.dk /

tal med Bjarne Larsen

Mvh Max

Re: Hvad er der blevet af Jørgen Schou?

Jo tak.
Men det var nu ikke lige derfor jeg spurgte :o)

Jeg har ved et tilfælde fået fat i et par gamle Bofa monoblokke hvor disse
herlige trafoer sidder i og er nu bare nysgerrig på hvad der skete med JS.

Har godt hørt om VRT-transformer da jeg forespurgte på nogle trafoer til
noget selvbyg/elektor m. EL34, men det er endnu ikke blevet aktuelt, for har
nu haft nok at lave med at ordne Bofa'erne, lave overdækning til dem mv.
Det er nu blevet ret godt pånær den perforerede rustfri stålplade jeg har
fået fat i har alt for fin perforering, så jeg skal have udboret et eller to
sekskanter (passer godt med perforeringen) og dække hullerne med
blæsergittre. Det hele er selvfølgelig lavet på en sådan måde at jeg har
udnyttet de skruehuller de er født med - uden at bore ekstra eller fjerne*
nogen originale dele - kun tilføje noget. Oprindeligt er de jo beregnet til
at sidde i et rack.

*Og komponenterne er selvfølgelig undtaget, flere af dem - specielt
kondensatorerne og enkelte rør - var i ret sørgelig forfatning.
Et komplet sæt rør, nye PIO (erstattet med Solen MKP) og elektrolytter samt
3 modstande (2 kathode + 1 presset kul, alle andre er kulfilm) i hver - så
spiller de atter som da de var nye :)

Mvh
Morten

Site Timeline