hvad betyder (+ T-)

hej alle sammen
jeg vil høre om der er nogen der kan sige mig hvd (+ T-) nå man kikker bagpå
et batari som jeg bruger til mit digitalcamara  + og - ved jeg godt hvad det
betyder man hvad med T  hvad betyder det ?
hilsen jeppe

Re: hvad betyder (+ T-)
Når man lader på visse typer batterier, kan man benytte temperaturen som
indikator for når batteriet er fuldt opladet. Denne teknik har været anvendt
til ladere til bl.a. bly-batterier, hvor man påklæbede en lille føler. Lige
inden batteriet er fuldt opladet stiger temperaturen i batteriet.
Formentlig er der tale om en simpel form for temperatur måling direkte på
battericellerne i dit batteri.

/Henrik

Site Timeline