hvad betyder dette symbol? - Page 2

Re: hvad betyder dette symbol?

Og det er jo her det går galt, det er _ikke_ eksakt viden, det er eksakt
harmonisering  :-|

Hvilket fortæller alt om dem som laver oplæget til standarden, og hvor få
der orker at gøre indsigelser.

mvh
Orla

Re: hvad betyder dette symbol?
Hej Orla

Jo det er viden om hvad der står i bøgerne, ikke hvad der foregår i
virkeligheden :)

Det er også meget besværligt, jeg har prøvet både at rette på de godkendene
myndigheder og dem der skriver standarderne, og det medføre meget arbejde
og tager lang tid, men man kan få ret sommetider.

Mvh Max

Re: hvad betyder dette symbol?
 >snip>
I praksis er det sådan at hvis en adaptor er mærket med lige linie/brudt
linie så er det en ustabiliseet adaptor. Hvor meget man kan måle
afhænger vel så af belastningen. Pulserende=uudglattet ikke stabiliseret.
til en barbermaskine/hårtrimmer/batteriladning eller udstyr med
indbygget regulering er det jo godt nok.
mvh Erik

Re: hvad betyder dette symbol?

Nej, sådan er det heller ikke i praksis.
Som sagt sidder jeg nu med en IC-stabiliseret netadapter i hånden og den er
også mærket med en vandret streg over en punkteret streg.

Re: hvad betyder dette symbol?

Du bliver nok nød til at give Max ret.
Min første indskydelse var den samme som din, men nu sidder jeg med en
IC-stabiliseret netadapter i hånden og den er også mærket med en vandret
streg over en punkteret streg.

Det er ikke umiddelbart logisk, jeg kan i hvert fald ikke se hvad den
punkterede streg skal symbolisere.

Re: hvad betyder dette symbol?
Hej Allan

Den punkterede streg markere vel 0 V linien.

Mvh Max

Re: hvad betyder dette symbol?

På et HPFI relæ el. PFI kan du se symbolet for AC, DC og Pulserende DC.

Kun til behagelig orientering.

Mvh.

Børge

Re: hvad betyder dette symbol?

Så for at gøre det fulkomment:: Pulserende, ustabilicere jævnspænding. Står
i øvrigt på en del mindre strømforsyninger (direkte til stikkontak) til
apparater der selv har sin egen stabilisator indbygget. Formålet med den
fremgangsmåde er, at ledningen fra strømforsyningen ikke kommer til at virke
som en elastik i forhold til stabiliseringen. Tegnet står bl.a. på en af
flere typer strømforsyninger fra mascot.

Et andet typisk eksempel er en lader til akku'er, hvor en ustabiliseret
jævnspænding foretrækkes. Den må i øvrigt være nemmere at kontrollere
grundet riplen.
Karsten H. Jensen

Re: hvad betyder dette symbol?
Den kan jeg ikke lide. der er nogle kedelige akku typer der ikke kan lide
ustabeliseret spænding. men du må vel mene bly celler. det er det eneste jeg
har set hvor der bliver ladet på med en modificeret svejsetrafo (billader
fra harald nyborg)

Jacob

Re: hvad betyder dette symbol?

Rigtiugt, sådan nogle først og fremmest, men som jeg også skrev: Så til
formål, hvor selve den genstand, der skal spændingsforsynes. selv har den
fornødne stabilisering indbygget.

Se i øvrigt det brede spændingsforsyninger fra mascot.
Karsten H. Jensen

Re: hvad betyder dette symbol?

Underligt. Det sidder osse på et par af de regulerede jeg har.

Bo //

Re: hvad betyder dette symbol?

for nu at gøre hele tråden helt forvirret :o)
så mener jeg bestemt at jeg har set adapter hvor
det var en lige streg med punkter under ?
altså
______

og ikke streger som her
______
--------

spøg til side...
det er faktisk ret svært at finde noget på nettet
der viser de forskelige symboler og deres betydning
det svire med ISO og IEC , DIN og andre normer
mange steder skal man have et abbo for at få et komplet
sæt som PDF eller andet
http://www.graphical-symbols.info /

her er den første der dukker op via google
hvor der står betydning også
http://www.safetylabelsolutions.com/cgi-bin/merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=SLS&Category_Code=IEC417

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Jeg har set symbolet på en blæser. der betød det at man kunne give blæseren
en alm dc eller en pulserende dc. på blæsere der ikke kan lide pulserende dc
(PWM) er der bare et ligheds tegn. I skrivende stund kan jeg ikke lige finde
den kinesiske blæser der ikke kan lide pulserende dc.

Jacob

Site Timeline