hvad betyder dette symbol?

"Erik Rasmussen" skrev i en meddelelse news:43281966$0$18641$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Nej, sådan er det heller ikke i praksis. Som sagt sidder jeg nu med en IC-stabiliseret netadapter i hånden og den er også mærket med en vandret streg over en punkteret streg.

Reply to
Allan Soerensen

Hej Erik

Jeg troede egentlig at du var gammel nok til at forstå hvornår ting er rigtige og hvornår de er forkerte.

Max skriver:

Det er bedre at tro på en ven der tror han ved det....

Hej Klaus

Det jo et problem at fakta har det med at kvæle gode diskutioner :)

Max skrev i meddelelsen ...

Dejligt hånligt svar hva' ;-)

Sagen er den, at de mennesker der lavede den harmoniserede standard ikke forstod hvad de havde med at gøre :-( Ideen var oprindeligt at to ubrudte linier betød stabiliseret jævnspænding, en ubrudt linie med en stiplet under, betød ustabiliseret jævnspænding, og sådan kunne man så se forskel på de forskellige typer adaptorer/forsyninger.

Så selvom Du har ret, så var det bare ikke den oprindelige idé. Hurra for EU :-|

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

"Anders" skrev i en meddelelse

for nu at gøre hele tråden helt forvirret :o) så mener jeg bestemt at jeg har set adapter hvor det var en lige streg med punkter under ? altså ______ ............

og ikke streger som her ______

--------

spøg til side... det er faktisk ret svært at finde noget på nettet der viser de forskelige symboler og deres betydning det svire med ISO og IEC , DIN og andre normer mange steder skal man have et abbo for at få et komplet sæt som PDF eller andet

her er den første der dukker op via google hvor der står betydning også

                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen
www.tidsfaktoren.dk   mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk
Reply to
Michael Meidahl Jensen

"Anders" skrev i en meddelelse news:432745b3$0$94386$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Jeg har set symbolet på en blæser. der betød det at man kunne give blæseren en alm dc eller en pulserende dc. på blæsere der ikke kan lide pulserende dc (PWM) er der bare et ligheds tegn. I skrivende stund kan jeg ikke lige finde den kinesiske blæser der ikke kan lide pulserende dc.

Jacob

Reply to
Jacob

Jamen det er jeg da, jeg er ikke ude på at få ret, bidrager bare med min opfattelse. At EU mener noget andet er jeg sådan set ligeglad med. Jeg ved bare hvad jeg skal forvente hvis en ac-dc adaptor er mærket sådan. Tingenes tilstand ændrer sig jo, så i en alder af snart 50 kan jeg jo nok også lære noget. Så skal vi ikke bare lade jævnstrøm være jævnstrøm(pulserende/ureguleret/reguleret)? Jeg tjekker ihvertfald selv inden jeg tilslutter sådan en adaptor. mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Hej Erik

Jeg har for mange år siden erkendt at med disse ting kan det være fuld stændig ligegyldigt hvad jeg mener, tror eller tænker, her gælder kun eksakt viden og ikke andet.

Du er jo stadigvæk næsten teenager så :)

Jo, det irretere mig mere at der faktisk står "apparatet skal tilsluttes jævnstrøm" i standarden, min "mening" er at der burde stå jævnspænding.

Max skrev i meddelelsen ...

Og det er jo her det går galt, det er _ikke_ eksakt viden, det er eksakt harmonisering :-|

Hvilket fortæller alt om dem som laver oplæget til standarden, og hvor få der orker at gøre indsigelser.

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

Hej Orla

Jo det er viden om hvad der står i bøgerne, ikke hvad der foregår i virkeligheden :)

Det er også meget besværligt, jeg har prøvet både at rette på de godkendene myndigheder og dem der skriver standarderne, og det medføre meget arbejde og tager lang tid, men man kan få ret sommetider.

Den kan jeg ikke lide. der er nogle kedelige akku typer der ikke kan lide ustabeliseret spænding. men du må vel mene bly celler. det er det eneste jeg har set hvor der bliver ladet på med en modificeret svejsetrafo (billader fra harald nyborg)

Jacob

Reply to
Jacob

Rigtiugt, sådan nogle først og fremmest, men som jeg også skrev: Så til formål, hvor selve den genstand, der skal spændingsforsynes. selv har den fornødne stabilisering indbygget.

Se i øvrigt det brede spændingsforsyninger fra mascot.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge