Hva hedder en sådan vippeomskifter?

Hejsa...

En vippeomskifter der har 2 indgange og 3 stillinger...

Ved hver stilling skal den forbinde indgangene til et ny par udgange... Dvs.
8 ben (2 indgange og 6 udgange)

Stilling 1:       Indgang 1 forb. Udgang 1
                     Indgang 2 forb. Udgang 2

Stilling 2:        Indgang 1 forb. Udgang 3
                      Indgang 2 forb. Udgang 4

Stilling 3:        Indgang 1 forb. Udgang 5
                     Indgang 2 forb. Udgang 6

Kan den evt. fåes med 4 indgange og 12 udgange?

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Hej Michael

Det vil være nemmere at bruge en 4 polet drejeomskifter
med 3 stillinger.

Mvh Max

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Åhhh gud - hvordan er det nu forbindelserne ligger i den?

Pol A går til henholdsvis udgang 1, 2 og 3
Pol B til 4, 5 og 6
Pol C til 7, 8 og 9
Pol D til 10, 11 og 12

Er det rigtigt nok? - ret mig lige hvis jeg er på vildspor... Jeg har ingen
gennemgangs-tester eller hva I nu kalder det...

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Hej Michael

ingen

Ja det er rigtigt nok. Men du skal have dig en tester, Harald Nyborg sælger
multimetre til en halvtredser, de er fine til den slags.

Forøvrigt er her lige data på omskifterne

http://www.ittcannon.com/media/pdf/catalogs/Leaf/SW_rotary_a.pdf

Mvh Max

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Okay okay - det er lige teknisk nok for mig - er modstanden eller andre
faktorer med til at gøre at det ikk er egnet/brugbart til at køre lyd
igennem en drejeomskifter?

Det er projekt lydomskifter jeg arbejder på her - da jeg kiggede på det var
det jo meget simpelt egentligt...

sælger

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Hej Michael

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener, der er intet i vejen med det
du laver, omskifteren er fin til opgaven.

Hvis du hentyder til databladet, så sendte jeg kun linken for at deri
er tilslutningerne vist.

Hvis det min bemærkning om universalinsturumentet du hentyder
til, så var det noget jeg sagde fordi at et sådan instrument bør være
noget alle som roder med ledninger har i værktøjskassen.

Ps: Nej det er ikke nogen kompliceret opgave at lave den omskifter
du efterlyste, det er mest mekanik og så lidt ledninger.

Mvh Max.

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Okay - så er jeg med...

Hvilken ledning vil du bruge til den slags? Jeg skal jo lave 3x1,5m ledning
(fra mik, rear og front op til boxen) - det behøver ikk koste en
bondegård... :)

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?
Hej Michael

ledning

Jeg ville købe nogle 3 meter lange ledninger med stereo jack stik i begge
ender, dem ville jeg så klippe midt over og bruge.

Mvh Max

Re: Hva hedder en sådan vippeomskifter?

Microfonledning !