Hva' er der inden i tyverialarmmærkerne i tøjbutikker?

Hej allesammen,

jeg er lige blevet "snuppet" af en butiksdetektiv i Ballerup centeret.
Det var en ekspedient der havde glemt at pille et af de der tyveri-
alarm mærker af en af de skjorter jeg havde købt.

Ingen problemer, de var skam også venlige nok :-)

Men jeg er blevet nysgerrig omkring de nye systemer der bruges.
I de gamle systemer, jeg selv har været med til at sætte op, var
der en spole og en kondensator der dannede en resonanskreds
inde i tyverimærkerne.

Hvad har de puttet in i de nye systemer?

Hygge,
Basse

Re: Hva' er der inden i tyverialarmmærkerne i tøjbutikker?

F.eks

http://en.wikipedia.org/wiki/RFID

mvh
JBH

Re: Hva' er der inden i tyverialarmmærkerne i tøjbutikker?

Til simpel alarm-mærkning anvender man ikke RFID. De er alt for dyre og man
kan ikke behov for et individuelt nummer.
Ofte indeholder mærket ikke andet end et stykke metalfolie, som er afstemt
til den spole man går forbi når man går ud af butikken.

Re: Hva' er der inden i tyverialarmmærkerne i tøjbutikker?

Mange af dem er ikke ret intelligente, og indeholder det samme, med en
kontakt over. Denne skal så slæbes over et kraftigt magnetfelt, så den
klapper sammen og kortslutter kredsen.