hva bruger man til en dykpumpe?

 Pumpen skal stå i en kælder hvor der ikke må laves så stort hul,
at pumpen kan gå så langt ned at flyderen vil starte pumpen når
der er vand. Kan man købe en eller anden dims til at lægge på
gulvet der føler vand og starter pumpen?

Henning Lund
Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Lad os antage at der kommer 2 cm vand.
Det er nok til at starte pumpen, men det er jo ikke nok til at den kan suge.
Har du tænkt på det?

--
MVH.
Finni

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Yes, den kommer til at stå i et 10 cm hul :o)

Henning Lund
Re: hva bruger man til en dykpumpe?
Som jeg læser det vil du købe en færdig enhed?

Prøv at spørge i dk.teknik.el eller hos din lokale elektrikker
jeg vil mene at han kan skaffe dig den nødvendige styring/sensor.

Mvh
Gert K.

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

En mulig lF8%sning er et niveaurelE6%.
Til nivaurelE6%et findes der en sensor som kan skrues pE5% gulvet eller
lige over.
Princippet er at vandet danner forbindelse mellem 2 lederne og
aktivere relE6%et.

Link til Produkt:
http://www.elsag.dk/pd-287334288.htm?categoryId3D%29

(LE6%kage sensor type LKS1) er ikke  lagt pE5% sitet endnu men findes i
PDF filen som kan downloades pE5% ovenstE5%ende link.

RelE6%et kan belastet med 230V/ 3Amp ved AC3.

Med venlig hilsen

Jens Ove

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Bingo! Der var´n tak for hjælpen.

Henning Lund
Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Det er god skik at berette at man har økonomiske interesser i foretagenet.

Jesper Poulsen

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Hej Jesper Poulsen,

nu er teknik og automation ogsE5% min ED%nterrese og ikke kun mit
levebrF8%d.
Af min profil fremgE5%r det ogsE5% at jeg er tilknyttet ELSAG.DK sE5% det e=
ikke nogen hemmelighed,
men jeg tager gerne din anbefaling til mig.

Med venlig hilsen

Jens Ove
ELSAG.DK

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Hvilken profil?

Du er på Usenet - ikke et eller andet smart forum.

Jesper Poulsen

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Kan du læse "signatur" ?

Stadig. Signatur. Han har aldrig lagt skjul på sammenhørigheden med
hjemmesiden, hvor samtligt ting sælges (billigt nok).

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Ja, det er sådan en der starter med 2 minustegn og et melelmrum.

Han har ingen signatur. Signaturen er det der kommer efter
signaturadskilleren........

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Det har han først gjort _efter_ at jeg har gjort ham opmærksom på problemet.

Han har stadig ingen profil.

Jesper Poulsen

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

I modsE6%tningen til dig har jeg altid haft i en profil.

Men jeg tror trE5%den er tabt.

Med venlig hilsen

Jens Ove

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

På Google Grupper måske :-/  men bestemt ikke i nogen nyhedsgruppe. Fejlen
er, at mange efterhånden forveksler Google Grupper _webinterfacet_ med
nyhedsgrupper, og ikke som det retteligt er, en _adgang_ til nyhedsgrupper.

Egentlig ikke, i taler bare forbi hinanden. Jeg kan heller ikke se nogen
profil, for jeg tilgår også gruppen direkte fra en news-server. Det er
mange gange hurtigere end at vente på Google's elendige opdateringstid.

Orla Pedersen
Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Den sætning forstår jeg ikke - gider du at forklare hvad du mener?

Jeg tror at det er på tide at vi lærer noget.

Først drop google groups. De er langsomme og kun til opslag og i
tilfælde af at amn ikek er i nærheden af ens egen computer.

Dernæst - i dit rigtige newsprogram opretter du en signatur hvor der
står lidt om hvad du repræsenterer.

Da det står i signaturen, er det ikke til debat og du melder klart ud,
hvordan du har tilknytning til firmaet. I stedet for at nogle påtænker
at du forsøger at lokke noget ind af bagdøren, er det helt klart at du
er her for at hjælpe og kender løsningerne qua dit arbejde/firma.

Det vil give repskt og ikke mistænksomhed.

Re: hva bruger man til en dykpumpe?
Hej Klaus

Eller ens newsserver ikke virker :)

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

ÅÅårh, jah - nu er det efterhånden længe siden at jeg havde
Sonofon......

Re: hva bruger man til en dykpumpe?
On 20 Nov., 22:32, "Klaus D. Mikkelsen"

Hej Klaus,

mange tak for info.

Jeg er har kun brugt google groups lidt (i den mF8%rke tid) og det er
mE5%ske det der er E5%rsagen.
Min profil er under (google groups) klar tilgE6%ngelig i modsE6%tning til
andre.
Det er nok det der har bragt forviring.

Med venlig hilsen og tak for konstruktiv information.

Jens Ove

ELSAG.DK

Re: hva bruger man til en dykpumpe?

Hvilke andre?

Jesper Poulsen

Re: hva bruger man til en dykpumpe?
Hej Jens Ove

Og hvis du så oprettede de sidste to linier, eventuelt
med en henvisning/link til din hjemmeside, som en
signatur, ja så slog du to fluer med et smæk.

Du kan læse om signature på usenet.dk

http://usenet.dk/?side=signaturer