"Hullprint" for SMD?

Jeg har mange 14 pins SMD som jeg gjerne vil bruke i
"hullprintoppstillinger. Finnes der ferdige slike hullprint?

HM

Re: "Hullprint" for SMD?

Der er masser på eBay til meget små penge, SMD -> DIL. og så bruge dem
direkte i et alm. hulprint evt. med en sokkel.

Mvh Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?
Hauge skreiv:

Akkuratt den løsningen er diskutert et par ganger her i gruppen. Den
løsningen er dyrere en å kjøpe nye DIL-kretser.

Takk alikevell.

HM

Re: "Hullprint" for SMD?

Husk at kreativitet er nøglen frem ;o)

Nu er jeg jo ikke helt klar over hvad resultatet skal/skulle bruges til,
altså om det var til at lave prototyper af, så var den med adaptoren jo fin,
så slap man for at smide ic'en ud bagefter.

http://cgi.ebay.de/two-side-phottotype-PCB-board-SMD-IC-chips-44-32-28-8-P_W0QQitemZ270401865793QQcmdZViewItemQQptZBI_Electrical_Equipment_Tools?hash=item3ef5350841&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms65%%3A15 |66%3A4|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A200

Lang link, men det er da i hvert fald hulprint med SMD.

Mvh Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?
Hauge skreiv:

Bakgrunden er, at jeg har noen tusen "LM324"-ekvilivalente kretser i
SMD-utgave. Det blir /ikke/ aktuellt å bruke dem på nytt. Kretsene er
tiltenkt "engangsløsninger".

HM

Re: "Hullprint" for SMD?

Ja ok, så forstår jeg. Så er der kun at komme igang med at lave print selv
;o)

Mvh Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?

Du mener da ikke seriøst at du vil til at rode med SMD adapter-print for at
spare de 2 Kr. en LM324 i DIL-hus koster ;o)

Re: "Hullprint" for SMD?
Allan Soerensen skreiv:

Nei, jeg har /ikke/ snakket om adapterprint, nemlig.

Re: "Hullprint" for SMD?
Hej Harald

Nej, du søger SMD hulprint, og hvis du kan finde
noget du kan bruge er det garanteret dyre end at
høbe nogle leadede LM324.

Re: "Hullprint" for SMD?
Max skreiv:

Ærlig talt. Skal vi ikke heller finne andre fluer å kneppe?

Re: "Hullprint" for SMD?

God fornøjelse, ingen tvinger dig til at blive og snakke emd *her*. Folk
giver dig nogle råd, som du ret tydeligt ikke kan finde ud af at bruge,
sådan er det. Og du omtaler endda en tidligere tråd om samme emne, hvorfor
så begynde igen, kom der ikke de svar du kunne bruge? Ellers er der sikkert
en svensk gruppe der er laaangt bedre.

/Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?
Hauge skreiv:

Vi tar eit knull til:
SMD-adapterer er ferdigdiskutert for lang tid sidan, og eg har ikkje
nemnt temaet adapter. Det er urettferdig å klandra meg for andre sine
forslag.
Det er så enkelt at eg spør etter eventuellt "hullprint" for SMD, der
begrepet "hullprint" med hermeteiken skal oppfattast son universalprint
i vid forstand, og det er /det/ eg spør etter. Vennligst, ikkje angrip
meg som person fordi andre har omdefinert behovet mitt.

Desutan, når eg skriv "LM324" i hermeteiken, så er det, etter vanlig
språkbruk klart at det /ikkje/ er ein LM324; der finnes ørten andre
kretser med same beinstilling og liknande fungsjon. Derfor er det
irelevant å nemna prisen på LM324. Alternativet ville heller vera LM358!

Det var eit behagelig sommer-knull ;-)

Re: "Hullprint" for SMD?

Hvad er problemet så med det universalprint som jeg *også* gav linken til?
Jeg sagde også at du eventuelt kunne begynde at lave dine egne print, så
behøver du ikke være universalfusker.

/Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?
Hauge skreiv:

Det printet har 2/10" dels hullavstand. SMD har finere deling.

Når tid ble du bemyndiget til å diktere meg din løsning?

Re: "Hullprint" for SMD?

Du er et fjols, kort sagt. Du spørger om noget og får nogle svar, og straks
begynder du med diktatur når de ikke passer herren. Kan du for fanden ikke
holde dig til svenske grupper, du er syg i hovedet. Du er i hvert fald ikke
værd at spilde tid på, er du skolelærer?

/Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?

Hvilken egenskab ved almindelige hulprint hindrer at man lodder SMD
komponenter direkte på kobbersiden og ben-komponenter på begge sider?

Re: "Hullprint" for SMD?

Hulafstand vs. benafstand på SMD-kredse.

/Hauge

Re: "Hullprint" for SMD?
Jakob Bohm skreiv:

Benavstanden.

Re: "Hullprint" for SMD?

Jeg forstE5%r efterhE5%nden At et veroboard ,hvor der er F8%er til
forskellige SMD komponenter skulle vE6%re lF8%sningen.
Hvis hele printet skal vE6%re med Pads for smd og der mE5%ske skal vE6%re
loddeF8%re tilsluttet smd pads. sE5% kan det jo laves pE5% mange mE5%der. o=
mE5%ske kunne der udvikles noget der kunne anvendes universelt.??
kunne du lave et layout for BD% eller 1/4 print ,sE5% jeg kunne se hvordan
du ville lF8%se det ,sE5% det bliver virkelig universelt.
Hvis du laver et layout, sE5% kunne jeg vE6%re intereseret i at producere
dem.
JEg har fF8%r vE6%ret indblandet i at lave smE5% print med smd pads hvor
hver pad gE5%r ud til en loddeF8%. det koster ikke mange F8%rer at fE5% ser=
ie
produceret dem. disse smE5% print var tE6%nkt at lime eller bare holde
fast pE5% et vero med ledninger .

Jeg tror at denne lF8%sning ligger midt imellem et egentlig helt print
med smd pads og sE5% den dyrer med adaptor print.

Hvis nu du laver et layout for et helt print som du tE6%nker dig det ,sE5%
kan jeg ogsE5% se om der ville vE6%re muligheder for at dele sE5%dan et ,og
kunne bruge en mindre del af det hvis man skal have een enkel smd ic
monteret og derefter sE6%tte det ind pE5% et stF8%rre normalt vero board.
AltsE5%.. min tanke er at det bF8%r vE6%re total universelt.. man kF8%ber e=
print og monterer samtlige dele. eller man klipper en lille del ug og
bruger den som adaptor i en stF8%rre opstilling pE5% vero .
alex

Re: "Hullprint" for SMD?
Alex skreiv:

Nå har jeg funnet /et/ print som kan fungere: ELFA 48-393-95.

Dette hullprintet har griddet 1,78 x 2,54.Jeg ser at dette printet kan
løse problemet mitt.

Styggen ;-)
Du utfordrer meg til å ønske, og siden det å ønske er gratis, så er
personligheten min for svak til å motstå fristelsen.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og jeg synes tanken er facinerende
Det første budet ved alle sammarbeidsformer er å bli enig om hva krav
løsningen skal inneholde.

Jeg tenker meg en krets i "LM324" familien. Jeg skal forsøke å
tilrettelegge for noen (få?) av grundkoplingene i Nationals AN31.
Sansynligvis bør jeg rene med overflatemonterte motstander og
kondensatorer. Hvilken størrelse bør jeg velge? Jeg arbeider ikke med
slike, men intuitivt vil jeg velge "store" komponentet. Det har med
tommeltottfaktoren å gjøre.

Nå må jeg skynne meg å tegne noen utkast, før jeg blir forstyrret av
realiteter. Jeg tenker friere på den måten.

HM

Site Timeline