"Hullprint" for SMD?

Jeg har mange 14 pins SMD som jeg gjerne vil bruke i "hullprintoppstillinger. Finnes der ferdige slike hullprint?

Der er masser på eBay til meget små penge, SMD -> DIL. og så bruge dem direkte i et alm. hulprint evt. med en sokkel.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hauge skreiv:

Akkuratt den løsningen er diskutert et par ganger her i gruppen. Den løsningen er dyrere en å kjøpe nye DIL-kretser.

Takk alikevell.

Husk at kreativitet er nøglen frem ;o)

Nu er jeg jo ikke helt klar over hvad resultatet skal/skulle bruges til, altså om det var til at lave prototyper af, så var den med adaptoren jo fin, så slap man for at smide ic'en ud bagefter.

|66%3A4|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A200

Lang link, men det er da i hvert fald hulprint med SMD.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Bakgrunden er, at jeg har noen tusen "LM324"-ekvilivalente kretser i SMD-utgave. Det blir /ikke/ aktuellt å bruke dem på nytt. Kretsene er tiltenkt "engangsløsninger".

Ja ok, så forstår jeg. Så er der kun at komme igang med at lave print selv ;o)

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news:4a43af91$0$6271$ snipped-for-privacy@news.wineasy.se...

Du mener da ikke seriøst at du vil til at rode med SMD adapter-print for at spare de 2 Kr. en LM324 i DIL-hus koster ;o)

Reply to
Allan Soerensen

Allan Soerensen skreiv:

Nei, jeg har /ikke/ snakket om adapterprint, nemlig.

Hej Harald

Nej, du søger SMD hulprint, og hvis du kan finde noget du kan bruge er det garanteret dyre end at høbe nogle leadede LM324.

Max skreiv:

Ærlig talt. Skal vi ikke heller finne andre fluer å kneppe?

God fornøjelse, ingen tvinger dig til at blive og snakke emd *her*. Folk giver dig nogle råd, som du ret tydeligt ikke kan finde ud af at bruge, sådan er det. Og du omtaler endda en tidligere tråd om samme emne, hvorfor så begynde igen, kom der ikke de svar du kunne bruge? Ellers er der sikkert en svensk gruppe der er laaangt bedre.

/Hauge

Reply to
Hauge

Vi tar eit knull til: SMD-adapterer er ferdigdiskutert for lang tid sidan, og eg har ikkje nemnt temaet adapter. Det er urettferdig å klandra meg for andre sine forslag. Det er så enkelt at eg spør etter eventuellt "hullprint" for SMD, der begrepet "hullprint" med hermeteiken skal oppfattast son universalprint i vid forstand, og det er /det/ eg spør etter. Vennligst, ikkje angrip meg som person fordi andre har omdefinert behovet mitt.

Desutan, når eg skriv "LM324" i hermeteiken, så er det, etter vanlig språkbruk klart at det /ikkje/ er ein LM324; der finnes ørten andre kretser med same beinstilling og liknande fungsjon. Derfor er det irelevant å nemna prisen på LM324. Alternativet ville heller vera LM358!

Det var eit behagelig sommer-knull ;-)

Hvilken egenskab ved almindelige hulprint hindrer at man lodder SMD komponenter direkte på kobbersiden og ben-komponenter på begge sider?

Reply to
Jakob Bohm

Hvad er problemet så med det universalprint som jeg *også* gav linken til? Jeg sagde også at du eventuelt kunne begynde at lave dine egne print, så behøver du ikke være universalfusker.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hulafstand vs. benafstand på SMD-kredse.

/Hauge

Reply to
Hauge

Det printet har 2/10" dels hullavstand. SMD har finere deling.

Når tid ble du bemyndiget til å diktere meg din løsning?

Benavstanden.

Du er et fjols, kort sagt. Du spørger om noget og får nogle svar, og straks begynder du med diktatur når de ikke passer herren. Kan du for fanden ikke holde dig til svenske grupper, du er syg i hovedet. Du er i hvert fald ikke værd at spilde tid på, er du skolelærer?

/Hauge

Reply to
Hauge

Jeg forst=E5r efterh=E5nden At et veroboard ,hvor der er =F8er til forskellige SMD komponenter skulle v=E6re l=F8sningen. Hvis hele printet skal v=E6re med Pads for smd og der m=E5ske skal v=E6re lodde=F8re tilsluttet smd pads. s=E5 kan det jo laves p=E5 mange m=E5der. o= g m=E5ske kunne der udvikles noget der kunne anvendes universelt.?? kunne du lave et layout for =BD eller 1/4 print ,s=E5 jeg kunne se hvordan du ville l=F8se det ,s=E5 det bliver virkelig universelt. Hvis du laver et layout, s=E5 kunne jeg v=E6re intereseret i at producere dem. JEg har f=F8r v=E6ret indblandet i at lave sm=E5 print med smd pads hvor hver pad g=E5r ud til en lodde=F8. det koster ikke mange =F8rer at f=E5 ser= ie produceret dem. disse sm=E5 print var t=E6nkt at lime eller bare holde fast p=E5 et vero med ledninger .

Jeg tror at denne l=F8sning ligger midt imellem et egentlig helt print med smd pads og s=E5 den dyrer med adaptor print.

Hvis nu du laver et layout for et helt print som du t=E6nker dig det ,s=E5 kan jeg ogs=E5 se om der ville v=E6re muligheder for at dele s=E5dan et ,og kunne bruge en mindre del af det hvis man skal have een enkel smd ic monteret og derefter s=E6tte det ind p=E5 et st=F8rre normalt vero board. Alts=E5.. min tanke er at det b=F8r v=E6re total universelt.. man k=F8ber e= t print og monterer samtlige dele. eller man klipper en lille del ug og bruger den som adaptor i en st=F8rre opstilling p=E5 vero . alex

Reply to
Alex

Nå har jeg funnet /et/ print som kan fungere: ELFA 48-393-95.

Dette hullprintet har griddet 1,78 x 2,54.Jeg ser at dette printet kan løse problemet mitt.

Styggen ;-) Du utfordrer meg til å ønske, og siden det å ønske er gratis, så er personligheten min for svak til å motstå fristelsen.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og jeg synes tanken er facinerende Det første budet ved alle sammarbeidsformer er å bli enig om hva krav løsningen skal inneholde.

Jeg tenker meg en krets i "LM324" familien. Jeg skal forsøke å tilrettelegge for noen (få?) av grundkoplingene i Nationals AN31. Sansynligvis bør jeg rene med overflatemonterte motstander og kondensatorer. Hvilken størrelse bør jeg velge? Jeg arbeider ikke med slike, men intuitivt vil jeg velge "store" komponentet. Det har med tommeltottfaktoren å gjøre.

Nå må jeg skynne meg å tegne noen utkast, før jeg blir forstyrret av realiteter. Jeg tenker friere på den måten.