Hul Størrelse

Jeg er ved at designe en Frontplade med alle huller og tekster.. men jeg har
et lille spørgsmål,, jeg har fundet de kontakter jeg skal montere.. og efter
databladet på kontakten er dens indbygningsstørrelse et firekantet hul på
12,2x12,2 mm nu er mit spørgsmål så hvor stort skal jeg bestille hullerne?
også 12,2x12,2 eller skal jeg give lidt luft? der skal sidde 4x4 kontakter i
en firekant, så det ville være rart at de bare passede i, så jeg ikke skulle
til og igang med filen...

//Brian

Re: Hul Størrelse
P.S: Kontaktens kravemål er i øvrigt 14x14mm så der er jo ikke meget at gøre
med.. og de skulle gerne sidde helt lige..

//Brian

Re: Hul Størrelse
Hej Brian

Der er jo ikke meget ved at de opgiver indbygningsstørrelser
hvis det ikke er indbygningsstørrelsen.

Re: Hul Størrelse
Hej Max

Jeg forstår hvad du mener.. men når størrelsen nu står som 12,2mm og hvis
jeg laver hullet i 12,2mm så kan det jo være at det passer så snert at det
faktisk havde været bedre at lave hullet 12;3mm

Forstår du min pointe?

//Brian

Re: Hul Størrelse
Hej Brian

Jeps, men min pointe er jo netop at fabrikanten har taget
de forbehold der skal tages.

Men er det kontakterne du nævner ovenover, ja så skal
du lave dit hul 12,6x12,6 +/-0,1

Re: Hul Størrelse

12,6 +/- 0,1 = 1/2"

HM

Re: Hul Størrelse
Hej Harald

Nej, det er ikke sammenhængen.

Re: Hul Størrelse

Hej Brian

Hvis du ser på skitsen til venstre (2.pdf) i nederst højre hjørne er
udskæringsmålet angive til 12.6 mm. 12.2 mm er trykknappens fysiske
dimension.

Mvh. Bjarne

Re: Hul Størrelse
Tak Bjarne