HS trafo defekt? Philips 27CE4690 (2B) TV

Hejsa

Jeg har et Philips TV model  27CE4690 (2B) hvor jeg er kommet frem til
den konklusion at HS trafoen sikkert er defekt - jeg vil dog godt lige
hF8%re om der er nogen i gruppen der har andre forslag til hvad der kan
vE6%re galt, eller mE5%der hvor pE5% man kan verficere det rent faktisk
ogsE5% er HS trafoen der er defekt.

TV'et er somsagt dF8%dt. Dvs. SMPS'en kF8%rer men hF8%jspE6%ndingen bruger
en masse strF8%m.

SMPS'en leverer 140V til hF8%jspE6%ndingen. NE5%r man bruger det "gamle"
tricks med at fjerne stikket til horisontal afbF8%jnings spolen, og
istedet lader de 140V drive en 60W pE6%re, kan man se at SMPS'en kF8%rer
OK.

De 140 bliver trukket "ned" nE5%r hF8%jspE6%ndingen kobles ind. Switch
transistor + flyback kredslF8%b er OK sE5% der er "kun" HS trafoen
tilbage - sE5% vidt jeg kan se.

Men er der nogen der har erfaringer men andre defekte komponenter?
- NE5%r forsyningen til HS'en er belastet, men switch transistor +
flyback kredslF8%b er OK.

Re: HS trafo defekt? Philips 27CE4690 (2B) TV
Hej!

Nu er det skisme længe siden jeg har lavet 2B'ere, men trafoen er sikkert et
godt bud på sådan en gammel svend :)

Er de to modstande i yderste højre hjørne brændte? De sidder ml. trafoen og
kølepladen og brænder som regel når trafoen overbelaster.

Er du iøvrigt 110% sikker på boosterkondensatoren er ok? Det er svært at tro i
en 2B'er :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: HS trafo defekt? Philips 27CE4690 (2B) TV
Hej Kim

Jeps de to "forsynings modstande" modsande ryger :-).

Jeg har udmE5%lt boosterkondensatoren og som det andet i linie driver
kredslF8%bet mE5%ler den OK.

Re: HS trafo defekt? Philips 27CE4690 (2B) TV
Hej!

Skiiiiiiiiiift trafo :o)

Ok, men SKIFT 1.5nF'en...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: HS trafo defekt? Philips 27CE4690 (2B) TV

TDA8370, linietrafo, boosterkondesator.

Site Timeline