HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

Simpelt spF8%rgsmE5%l. Jeg har et HP digital kamera med 3.7 V Lithium-Ion
batteri, men laderen smider kun 3.3 V ud. Hvordan kan batteriet lige
blive opladet med sE5% lav en spE6%nding?

Re: HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

Hvornår måler du de 3.3V?

Re: HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

De 3.3 V mE5%ler jeg direkte ud af strF8%mforsyningen (en switchmode der
ligner en strF8%mforsyning til en bE6%rbar)
BE5%de pE5% kameraet og pE5% strF8%mforsyningen stE5%r der 3.3 V og 2500 mA.=

For mig lyder det lidt som spild at have et kredslF8%b ekstra i
kameraet, frem for at have en strF8%mforsyning der kan levere lidt
hF8%jere spE6%nding.

Re: HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

I Li-Ion batt er der altid enten elektronik indbygget i batt eller i
selve apparatet som ladekredsløb.
Til beskyttelse af over temperatur over/under spænding o.s.v

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

Nej, for du har alligevel et laderkredsløb der tilpasser strøm/spændig
til det aktuelle batteri.

Re: HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

Med et ladekredsløb der indeholder en switchmode.

Re: HP lader på 3.3V op lader et 3.7V batte ri?

Det kan der jo sidde noget fint elektronik inde i kameraet og sørge
for. Hvis det ellers er orginal lader til kameraet er det ikke noget
man skal bekymre sig om.

/Hans

Site Timeline