Hovedtelefoner til fly?

Jeg har fået fat i et par letvægtshovedtelefoner mrk. Sennheiser men
uden nogen modelbetegnelse. Når jeg slutter dem til en MP3-spiller lyder
de meget fladt og svagt.
Der sad en omsætter til to alm monojackstik, så de kan have været
beregnet til at bruge i et fly. Adskiller sådanne sig fra "almindelige"
typer, fx ved en højere impedans så der kan tilsluttes mange parallelt -
eller andet?

VH Lars Sch-M

Re: Hovedtelefoner til fly?

Det lyder meget realistisk, for da jeg forleden var ude at flyve,
tilsluttede jeg mine egne hovedtelefoner til fly-stikket ved at bruge en
converter, og jeg var nødt til at skrue helt ned på laveste niveau for at
det ikke skulle være for højt, og selv dér var det lige rigeligt højt. Det
er nemmere at drive mange hovedtelefoner ved at gøre impedansen meget høj,
så man kan tilslutte mange hovedtelefoner i parallel uden at den samlede
impedans falder for meget. Der er ikke så mange forstærkere der kan trække
belastningsimpedanser under 2 ohm, og der kan jo være temmeligt mange
hovedtelefonstik i sådan et fly.

Men det er blot min egen vurdering..

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Hovedtelefoner til fly?
Hej Lars

Jeg har et par liggende fra en transatlantisk flyvetur, de adskiller
sig nu ikke fra alle de andre små hovedtelefoner jeg også har.

Mvh Max

Re: Hovedtelefoner til fly?

Hej, de er med garanti lavet til fly - min lillebror flyver selv og har købt
sit eget
Sennheiser headsæt (3000 kr. ) tror jeg nok. Og ja det er rigtigt at de er
høj impedanset, således at man kan sætte flere headsæt til flyets intercom.
Endvidere sidder der i de dyreste nogle filtrer som fjerner støjen fra
kabinen.
Derfor egner de sig absolut ikke til Hi-fi brug.
Men  du kan sikker sælge dem på nettet til en der selv flyver og få en god
pris for dem.
Mvh
Allan

Re: Hovedtelefoner til fly?

købt
intercom.

Det lyder som du taler om piloternes headset (med mikrofon) til
kommunikation.

De øvrige taler om passagerernes hovedtelefoner til underholdningen.

Der er nok en væsentlig forskel :-)

Leif

Re: Hovedtelefoner til fly?

Nææ det kan derr være noget om - øhh Lars sidder der en micorfon også?

mvh
Allan

Re: Hovedtelefoner til fly?
Nej, det er ikke et headset, bare hovedtelefoner.
Jeg må lige fyre op under min tonegenerator og prøve at måle impedansen.

VH Lars

Re: Hovedtelefoner til fly?
8< 8< 8<

Jeg har nu fået målt impedansen ved 1 kHz til knap 200 ohm, så det
passer fint med at der ikke er spænding nok fra fx. MP3'eren til at
levere et normalt lydtryk.

./Lars

Re: Hovedtelefoner til fly?
Hej Allan

Det er ikke helt det samme vi taler om, dem jeg snakker om
er dem der bruges af passagerne til at høre lyden fra filmen,
de koster nærmere 3 kr. pr. par :)

Mvh Max

Re: Hovedtelefoner til fly?

Det er vist ikke passagerpris - nærmere 25kr...

Filip

Re: Hovedtelefoner til fly?
Hej Filip

Nu har det kunderne betaler jo ikke ret meget med
den pris tingene koster at gøre :)