Hovedtelefon Y splitter

Hej gruppe.

Meget simpelt, jeg skal bruge en 6.3mm jack splitter til hovedtelefon i
stereo.
Kan man bare lodde en sammen uden at man forringer lyden, eller skal man
bruge en forstærker imellem?

Med venlig hilsen

Jan

Re: Hovedtelefon Y splitter
Hej Jan

Det løser mange banale problemer at bruge en forstærker der er beregnet
til formålet, på den måde kan hver hovedtelefon få sin egen forstærker
og man kan regulere lydstyrken individuelt.

Der er nogle muligheder, f.eks. dem her:
http://www.thomann.de/dk/hovedtelefonforstaerkere.html

Max

Re: Hovedtelefon Y splitter
Jan Andersen udtrykte præcist:

Ja, det kan du godt.

Det er bedst hvis de hovedtelefoner er nogenlunde eens i impedans,
ellers kan der blive forskel i lydstyrken, specielt hvis der bare
sidder et par modstande i serie med den almindelige højttalerudgang.

Er det et problem, kan du i stedet lave en boks til at sætte til
højttalerudgangen, og have hver sit sæt dæmpemodstande, evt et potmeter
til hver hovedtelefon.

Skal det være endnu finere, laver man en hovedtelefonforstærker til
hver.

Men vi ved jo ikke hvor meget, der er nødvendigt i din situation; er
det til medhør i studiet, vil jeg nok tage den fine løsning.

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: Hovedtelefon Y splitter
Hej alle.

Tak for input det bliver forstærker løsningen :-)

Go weekend

Jan

Site Timeline