holde saven vinkelret

jeg kan ikke rigtig holde min sav vinkelret sE5% nE5%r jeg saver i et brE6%
t bliver det nogle grader skE6%vt.
SE5% jeg tE6%nkte.. mon ikke det var en udfordring for gruppen ,at finde p=
E5% en metode man kunne bruge til at lE6%re at save vinkelret pE5% emnet.
hermed mener jeg at man holder saven lodret ,emnet mE5% vE6%re vandret for =
at det kan gF8%res.. eller mE5%ske er der enda en metode til at det er vink=
elret pE5% emnet .
alex

Re: holde saven vinkelret
det nogle grader skævt.

Er det et elektronik-bræt?

Det er l√¶nge siden jeg har brugt et s√łmbr√¶t til elektronik..

Mvh Hauge

Re: holde saven vinkelret

:-)  men vi har!

  - sk√¶rekasser f√•s i mange st√łrrelser!

//finn

Re: holde saven vinkelret

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50079369 /

Re: holde saven vinkelret

det instrument du der hentyder til kender jeg skam godt.. skE6%rer man list=
er i smig...sE5% bliver de ikke videre precise.. men godt .. jeg har dog ik=
ke set en skE6%rekasse til feks en 250 cm spE5%nplade ..og til Hauge..hmm j=
eg ved ikke rigtig hvad du mener.. men det kan vE6%re det er sjovt..20%
alex

Re: holde saven vinkelret
smig...så bliver de ikke videre precise.. men godt .. jeg har dog ikke set en
skærekasse til feks en 250 cm spånplade ..og til Hauge..hmm jeg ved ikke rigtig
hvad du mener.. men det kan være det er sjovt..

ikke s√• sjovt som at sp√łrge til sp√•npladearbejde i en elektronikkonference!

//finn

Re: holde saven vinkelret
mE5%ske har jeg slet ikke forklaret mig tydeligt nok
det jeg efterlyser er ,mE5%ske,elektronisk indretning til montering i saven=
s hE5%ndtag ,denne dims skal give brugeren af saven info om saven er vinkel=
ret pE5% emnet eller i det mindste om saven er lodret ..sE5% den kan save e=
t vinkelret snit i en plade.20%
det er en udfordring..en hE5%ndsav svinger frem og tilbage mens man saver, =
den vipper nok ogsE5% ,og midt i al denne stF8%jinfo skal man jo sE5% kunne=
 mE5%le hvornE5%r stillingen afviger fra lodret .20%
man kunne jo tE6%nke sig at den gav forskellig lyd afh af hE6%ldning til h=
F8%jre eller venstre.. og ingen lyd midt i ..20%
ideen med denne dims var at give sagfF8%reren info til at kunne save bedre =
og lettere end med at sE6%tte en vinkel til nu og da.
med tiden kan man sikkert lE6%re at holde saven perfekt..hvis systemet elle=
rs er fornuftigt konstrueret og giver fornuftige signaler.
jeg hE5%ber at alle nu kan forstE5% hvad det er jeg efterlyser..20%
alex

Re: holde saven vinkelret
lettere end med at sætte en vinkel til nu og da.

du mener vel savf√łreren?
fornuftigt konstrueret og giver fornuftige signaler.

Jeg er sikker på at med sådant apparat kan du lære at save pænt
vinkelret på en måned.
Uden s√•dant et apparat vil det tage mindst 4 uger  :-)

//finn

Re: holde saven vinkelret
On Fri, 14 Sep 2012 13:04:21 -0700 (PDT), Alex

håndtag ,denne dims skal give brugeren af saven info om saven er vinkelret på
emnet eller i det mindste om saven er lodret ..så den kan save et vinkelret snit
i en plade.
vipper nok ogs√• ,og midt i al denne st√łjinfo skal man jo s√• kunne m√•le hvorn√•r

Brug en rundsav.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: holde saven vinkelret
kelret pE5% emnet eller i det mindste om saven er lodret ..sE5% den kan sav=
e et vinkelret snit i en plade.20%
nne mE5%le hvornE5%r stillingen afviger fra lodret .20%

Som dit valgsprog jo er.den fF8%rste del..det er netop let nok at bruge en =
rundsav.
men jeg vil sku ikke bruge 4 E5%r i snedkerlE6%re for at kunne save vinkelr=
et.
dermed opstod tanken om man mE5%ske kunne lE6%re det meget hurtigt hvis man=
 fE5%r en summetone feks,nE5%r saven er helt lodret.
hvis man kunne lave sE5%dan en fidus, sE5% tror jeg der er mE6%ngder af anv=
endelses muligheder.. feks kan folk trE6%ne deres ballancesans ,mE5%ske ..m=
an kan bruge et vaterpas som man ikke skal stE5% og kigge pE5% ,hvilket kan=
 vE6%re besvE6%rligt nE5%r man spE6%nder et brE6%dt fast feks.. hvis man f=
F8%rst kigger pE5% tanken sE5% tror jeg at det kan bruges mange steder. og =
jeg tror ikke det er en let konstruktion ,nE5%r der skal tages hensyn til l=
angsomme og hurtiger afvigelser fra lodret
alex

Re: holde saven vinkelret

Nej, og du forklarede dig nu heller ikke s√¶rligt godt i dit f√łrste
indlæg, derfor blev svaret noget simpelt.

Re: holde saven vinkelret

Nej  Du har ret..det kunne jeg lE6%se bagefter.
Der skete det at mit indlE6%g ikke kom pE5% siden ,sE5% jeg mE5%tte skrive =
et nyt.
I det nye mE5% jeg have skrevet for hurtigt uden at tE6%nke over det fF8%rs=
te jo ikke var kommet pE5% siden
alex

Re: holde saven vinkelret

Overvej seri√łst at tilg√• nyhedsgrupper gennem en newsreader, frem for
googles fejlbehæftede webklient.....

Re: holde saven vinkelret
det nogle grader skævt.
metode man kunne bruge til at lære at save vinkelret på emnet.
kan g√łres.. eller m√•ske er der enda en metode til at det er vinkelret p√• emnet .
det hedder vist et gyroskop.

mvh Erik

Re: holde saven vinkelret
20%

ja der var jo en ide...de fE5%s jo som halvleder med lidt andet indbygget .

hmm senere kan man sE5% indbygge noget med smE5% raketmotorer sE5% saven se=
lv20%
holder en indstillet vinkel..det ville da vE6%re noget nyt
alex

Re: holde saven vinkelret

Helt vildt overkill for at sk√¶re et s√łmbr√¶dt, lidt printplade, eller
måske plade til at bukke et chassis af.
Det kan fint laves med en Kap & Gærindssav af den slags der fra tid til
anden er på tilbud i byggemarkederne rundt om.

/Lars

Re: holde saven vinkelret
du er rablende sk√łr, l√¶r dog bare at betjene en sav gg

mvh Erik

Re: holde saven vinkelret
Hej Alex

Mon ikke man skal tænke lidt i at bruge noget laserlys og så
bruge inteferensm√łnstre til at l√łse opgaven.

Max

Re: holde saven vinkelret

Det lyder spE6%ndende.. jeg mE5% lige se at lE6%se lidt om hvordan det virk=
er.
IF8%vrigt synes jeg ikke det er vildt overkol..kill.. for hvis nogen for 20=
 E5%r siden ville have solgt lasere til at erstatte vaterpas sE5% tror jeg =
de var stemplet som rablende sindsyge..
alex

Re: holde saven vinkelret
siden ville have solgt lasere til at erstatte vaterpas så tror jeg de var
stemplet som rablende sindsyge..

De bliver stadig stemplet som rablende.
En laser har IKKE samme egenskaber som et vaterpas og vil aldrig kunne
få det.
En laser kan sende en lysstråle i en forudbestemt retning i forhold til
lyskilden og ikke i forhold til hverken lodret eller vandret.

Det er stadig libeller der s√łrger for at feks. en rotorlaser kan lave et
plan der er vandret.

--
Uffe

Site Timeline