Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse - Page 2

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse
Hej Peter

Jeg er klar over at det er der udfordringen ligger.

Max

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse

Ja. Prøv at se her:
http://www.lautronic-online.dk/group.asp?group26 %

Jeg har ikke prøvet det, om det er noget ved jeg så ikke - men dyrt er det i
hvertfald ;-/
Men jeg må nok hellere prøve at bestille 10 ark ved lejlighed.

Peter

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse
Hej Peter

Det tror jeg at jeg vil starte med, handler af og til med det
firma. Og så skal jeg have indkøbt en ny printer til afdelingen,
jeg må så stille krav om at den kan printe så det dækker ;)

Max

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse

Jeg benytter kalkepapir og en LaserJet 1005p. Det dækker rigeligt fint.
Jeg kan sagtes lave 10mil baner/clearance. Og hvis jeg rigtig anstrenger
mig og vender den sorte side mod printet, helt rigtig belysningstid mv.
kan jeg få acceptable resultater til prototype brug i 8 mil. Det er dog
en god idé at "dytte" banerne og kradse lidt hist og her hvis det skulle
være nødvendigt.

Jeg har lagt mærke til at det også kommer an på ætsebaddet. Hvis ikke
der er ordentlig flow forbi printet, kommer væsken ikke ordentlig ned i
mellem banerne når der bliver så lille afstand. Der bliver derfor fare
for underætsning på nogen dele af printet mens andre dele ikke bliver
ætset nok. En træt væske forværrer også situationen.

- Lars

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse

Ok, interessant. Men i øvrigt vil jeg sige at det da er et "must" at den
sorte side vender ned mod printet. Ellers bliver belysningen ikke ordentlig.
Det handler bare om at vende udskriften rigtigt når man printer (i Eagle er
det ikke noget problem).

Ja. Og belysningstiden har rigtig meget at sige også, fremkaldingen også.
Osv. osv.
Lidt besværligt kan det jo være - men når man har gjort det nogle gange og
fundet de vise sten, så kan resultatet også blive rigtig flot, og så skal
man bare sørge for at holde sig til det. Så "kører det" bare.

Max: du må MEGET gerne prøve at poste dine erfaringer med det fotofilm. Så
vil jeg bestille en pakke også, så kan vi jo sammenligne erfaringer.
Kalkepapir har jeg også gode erfaringer med, men det kan gøres bedre og det
vil være fedt at finde ud af noget der lige kunne give det sidste.

Peter

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse
Hej Peter

Naturligvis poster jeg resultatet her i gruppen, men det kan godt være
det vare et stykke tid, det er som om andre ting trækker lige nu end
at gå og lave print.

Max

Re: Holdbarhed fotoprint og ide til belysningskasse

Hmmm... MAX !

Ku'du ikke have sagt det. Jeg har en lille trækasse med to stk 30 cm UV
rør i. Måske skal du selv skære en glasplade.

Skal jeg selv bringe den til Horsens ?? -giv lige et ring, helst inden
midnat, så leverer jeg i morgen, når jeg skal til Hs på indkøb.