Hobby strømforsyning

Findes der nogle simple byg-selv strF8%mforsyninger som kan tilsluttes
220v (stikkontakt) og sE5% smide et variabelt output ud pE5% 1v-15v
(eller der omkring) ud? Det skal bruges til smE5% forsF8%gsprint, sE5% det
ikke er nF8%dvendigt at sidde og rode med batterier hele tiden...

Henrik

Re: Hobby strømforsyning
Hej Henrik

Må jeg ikke give dig det råd at bygge en rigtig strømforsyning til
dine eksperimenter. En rigtig strømforsyning til den slags skal
kunne reguleres fra 0 Volt til max spænding f.eks. 30 Volt og
skal være forsynet med en variabel strømbegrænser og skal
kunne give max. en 3 Ampere.  Hvis du bygger dig sådan en
strømforsyning, ja så får du noget du kan bruge til mangfoldige
ting gennem mange år. Et byggesæt kunne være et 1138 fra
Smartkit.

Mvh Max

Re: Hobby strømforsyning
Det er lige sE5%dan noget jeg leder efter. Hvordan ved man hvad output
er pE5% den model du henviser til? Skal det ske ved at sE6%tte et
voltmeter til?

Henrik

Re: Hobby strømforsyning
Hej Henrik

Ja man kan måle med et voltmeter, men det rigtige vil jo være
at sætte instrumenter i kassen så man kan se tingene direkte.
Man laver noget der ligner den her slags

http://www.atimco.dk/elcanic/stromforsyninger.htm

Mvh Max

Re: Hobby strømforsyning
Hej!

Har en sådan strømforsyning til salg.

Den er med 2 udgange, som hver giver fra 0 til 30 Volt.2 amp.

Kan kobles parallel eller i serie og derved afgive f. eks 30 Volt 4 amp.
Eller 60 Volt 2 amp.

Variabel strømbegrænser på begge udgange, med LED indikering.

Med 2 drejespoleinstrumenter der kan omskifte mellem Volt eller Amp.

Desuden en fast spænding på 5,0 Volt -3 Amp

Med fuld dokumentation.

Er det noget som du evnt vil give et bud på ?

Mvh Erik

Re: Hobby strømforsyning
har du evt et billede af den ??

Kim Lyngaas

Re: Hobby strømforsyning

Den er jeg interesseret i. Mail mig direkte - smid meget gerne et billede
med af strømforsyningen så jeg kan se hvad det er for en, stand osv.

Peter

Re: Hobby strømforsyning
Det kunne jo være at andre også var intereseret, så smid endelig et billede,
så vi kan byde ;)

Kim

Re: Hobby strømforsyning

Det kan man heldigvis ikke se, når man som jeg modtager denne gruppe
fra en ren text-server.
Skal der være auktion, så hold den i en markedsgruppe og smid
billederne i dk.binaer

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Hobby strømforsyning
Hej Max

Har forsøgt at sende en mail direkte til dig, men uden resultat, da
indlægget bliver afvist af serveren.
Kan jeg få dig til at sende en mail direkte til mig, som jeg så kan svare
på.

Mvh Erik

Re: Hobby strømforsyning

en note ..

Hvis der sidder nogen Die Hard selvbyggere derude som kunne tænke sig at
bygge det nævnte smartkit byggesæt .. (som ser rigtig dejlig ud)

Så ligger der en komplet gennemgang af det + stykliste + diagrammer +
printudlæg her:
http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html

~~Frank .,

Re: Hobby strømforsyning

Hvorfor ser jeg kun en blank side ?

Jeg har forøvrigt også diagram og printudlæg til en rigtig god 0-30 V/0-3 A
forsyning bygget op med ganske almindelige komponenter som 723, 741,
2N3055, BD241 og BC559.

Mvh Max

Re: Hobby strømforsyning

En du vil dele? ;-)

--
-jens

Re: Hobby strømforsyning
HejJens

Ja da, vil lige sige at jeg har to af dem i samme kasse og
de er gennem årene blevet mishandlet på det groveste og
det har de uden problemer holdt til.

http://www.sandcastle.dk/Billeder/PWR-supply-PCB.gif

http://www.sandcastle.dk/Billeder/PWR-supply-SCH.gif

Mvh Max

Re: Hobby strømforsyning

Hmmm, C9 er da rimelig stor, hvis man regner med at bruge
strømforsyningen som konstantstrømsgenerator, til små strømme...
Slæbeskoen på P1? 8)
Er referencen i 723'eren noget specielt? Ellers ville det måske være
nemmere med en 78L08 ;) Eller en TL431.

    Mvh
        Kimjand

Re: Hobby strømforsyning
Hej Kim

Det kan der være noget om, men jeg syntes nu ikke jeg har erfaret
de store problemer selv ved test af lysdioder der lyser ved strømme
i mikroampere området. Men man kan jo forsøge at lave den mindre.

Kik på printet.

Ja, det er en fabelagtig god referece der er i en 723, hvis du skal
købe en tilsvarende, ja så må du op med en mindre formue, det
er ihvertfald hvad jeg har læst mig til :)

Mvh Max

Re: Hobby strømforsyning

 Takker, Max

Er det mulig å få verdien på de tre stjernemerkede motstandene?

Re: Hobby strømforsyning
Hej Ståle

Nej, de findes ved forsøg når man fastlægger max. spænding og strøm.

Mvh Max

Re: Hobby strømforsyning

723

Hvorfor var  723 egentlig så populær dengang?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hobby strømforsyning

den var nem, og der var ikke voldsomt mange andre at lege med

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på