Hjemmelavet IR fjernbetjening

Fandt på vej hjem en kombineret DVD/video afspiller og da jeg satte strøm på
lortet virkede det sq!! (hvilket jeg ikke havde forventet, efter som det har
regnet og sneet en del her på det sidste)

men jeg kunne ikke finde fjernbetjeningen og uden den er det ikke til at
vælge noget i DVD menuerne, så mit spørgsmål er hvordan jeg for bikset sådan
en sammen???
Mærket er:

"DANTAX
DV-100 DVD/VIDEO"

Mvh Thomas

Re: Hjemmelavet IR fjernbetjening

har
sådan

Køb en universal fjernbetjening, det er det billigste og letteste.

Normalt laver man en fjernbetjeningssender med en lille MPU og dertil
skriver man et program som sender de relevante koder.
Hvilke koder der skal sendes, afhænger af fabrikat, produkt og årgang. Der
findes ingen referencetable der giver dig de korrekte koder (undtagen i
diverse universalfjernbetjeninger), man må prøve sig frem.

Re: Hjemmelavet IR fjernbetjening
OK, men det jo billigt sluppet

OK, men det jo billigt sluppet for en DVD/Video afspiller ;)