Hjemmefuske en billede mixer (videosignaler)

Jeg har 2 videokamera'er der både har analog og dv udgange. Jeg vil gerne
kunne anvende 2 kamera samtidigt og så have en mixer (boks) med analoge
indgange, hvor begge signaler kommer ind og via en drejeknap kan veksle
mellem de to signaler og sende det valgte ud. Kanppen skal være med en
modstand på 75ohm så at når jeg drejer fra højreside (kam1) over til venstre
(kam2) skal der være sort skærm i midterstillingen.
Hvor kan jeg købe en sådanne knap og hvad hedder den?
På forhånd tak for hjælpen
Flemming Løvenhardt

Re: Hjemmefuske en billede mixer (videosignaler)

 - Enten skal det laves digitalt, eventuelt med noget software og en Upc,
eller osse skal dine kamera'er kunne synkroniseres, og det kan de nok
ikke...
Så der er desværre nok ikke nogen simple løsninger...

Lars / Viborg

Re: Hjemmefuske en billede mixer (videosignaler)

Hvis der bare skal være sort skærm i midterstillingen, så skal signalerne
vel slet ikke blandes, eller hvad? I så fald kan man bare bruge en simpel
omskifter og ikke tænke på de 75 ohm.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hjemmefuske en billede mixer (videosignaler)

venstre

Det kan du ikke selv lave så simpelt. Det er langt mere kompliceret end du
giver udtryk for. Hvis du skal mixe, skal der både rodes med billedesync og
hvad ved jeg. Måske kan du lave en simpel omskifter, men umiddelbart vil jeg
tro, at billedet ruller et par gange, når du skifter pga. syncen.

Men du kan købe en videoomskifter her:
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id17%92

Claus

Site Timeline