Hjemmebygget stregkodelæser... - Page 2

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Det gør jeg ikke, på denne side af sommerferien,

Bo //

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...
Hej Bo Bjerre

Ang. stregkodelæser, så skriv lige en mail.

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Jeg har kigget lidt på samme princip! En RFID-tag koster mellem 1-10
kroner + moms! Problemet er læseren - den koster kassen. Men kan man
selv bygge sådan en???

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk
elektor sE6%lger et kit eller fE6%rdig enhed til flere standarter og en c=
d20%
med programmer. www.elektor-electronics.co.uk omtalt i deres blad20%
isommeren 2006. mvh

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Ja, det kan man. Jeg har et design, der kuster ca 100 kr i stumper, incl
et print, men jeg mangler nogen til at programmere en PIC.

-kommer næste vinter...

Bo //

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Principielt behøver en RFID vel ikke side under toget??? Den RFID jeg
sidder med her er ikke tykkere end 0,5-1 mm! Desuden kan man få dem som
små ærter på ca 2,5mm størrelse - dem kunne man smide ind i tog og vogne.

Fandt du nogle selvbyg/billige læsere da du eksperimenterede??

Jeg er da lidt interesseret i dine erfaringer mv.

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk
Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Hvad er det for nogle?

Dem jeg arbejder med er 170 um tykke og et enkelt sted har de chip der
giver ekstra 150 um.

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Den supertynde tags har et areal, der ikke muliggør at de kan sidde
under en lille skala N vogn

De almindelige tags, kan ikke ligge i et lokomotiv, da der er en stor
matlaklods, der generer signalet.

Bo //

Re: Hjemmebygget stregkodelæser...

Enten skal eg blive mere præcis til at ramme knastaturet, eller osse
skal jeg have ferie :-)

Site Timeline