Hjelp til bereining

Det er snakk om triak-hastighetsregulering av en 230V AC seriemotor, og
jeg har valgt en egenkonstruert PLL. (Deler av koplingen skal også
brukes i andre sammenhenger, slik at en "ferdig krets" ikke er aktuellt.)

Fra en CD4030, XOR, til et "led lag filter". Ut fra filteret, inn til en
555 koplet som puls-width modulator, "CONTROLL"-inngangen.

Her er jeg en smule forvirret:
Standard trippel-spenningsdeler i 555 er 3x5K. Jeg tror at CD4030 ikke
makter "å drive" en standerd 555, og en CMOS-555, ST555 oppgir
spenningsdeleren til 3x100K. Jeg tror det er en slik jeg må bruke.

Ønsket frekvens til filteret er fra 350 - 7000Hz.

Hvordan bereiner jeg R, (C og R)?