Hjælp til valg af lille billig DC motor

Jeg skal bruge en lille billig motor til at åbne og lukke et spjæld.
Jeg vil gerne vide hvor motoreren er, enten i form af magnet på akslen og
Hall aftastning, eller servo motor.
Den skal kunne køre langsomt, gerne 1-10 RPM.
Kraft: 10-20 Ncm

Nogen ideer til i hvilken retning jeg skal kigge?
En servo motor er at foretrække, men hvor billig kan man få sådan en, hvis
man køber stort ind?

mvh
Kåre

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor
On Thu, 12 Jan 2006 11:36:32 +0100, "Kåre Bach Kjeldsen"

http://webshop.rc-hobby.dk/shop/productlist.asp?Id79 %
Her er der en til 130kr, aner ikke hvor meget den kan trække

Her er lidt info om at få den til at køre
http://wolfstone.halloweenhost.com/TechBase/svoint_RCServos.html#Testing

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor

de trækker typisk 35Ncm  de fås op til 300Ncm.

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor
Kan du definere "billig" og "køber stort ind" lidt nærmere?

Mvh
Gert K.

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor
hvis

Billig = <20kr
Købe stort ind =   >10.000 stk pr. år. (ikke hjemmefusk ;-)  )

mvh
Kåre

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor

Der er jo flere firmaer, her til lands, der bruger mange små DC motorer.
DU får ikke servo/step motorer til 20 kr, men alm DC motorer.

kig dig om efter produkter med motor:

Lego og Linak er de, der først falder for mig. Afhængig af hvor du
sidder, kan man muligvis kontakte dem.

Ellers er der Bühler, der laver alt i motorer. www.buehlermotoren.de
og hvis man tænker længe nok kan man sikkert finde nogle meget billige
kinerese. Jeg ved ikke om det er til legetøj eller seriøs grej, og hvad
levetid du forventer

Bo //

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor

Compower
Herlev

Har dyre og gode Maxon, men også "kina motorer".

mvh
Orla

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor

10 RPM ?

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor
Hej Klaus

Intet problem med en lille fix Maxon med gear, den
koster bare 800 kr. :)

Mvh Max

Re: Hjælp til valg af lille billig DC motor

Ved det godt, men okay, motoren er stadigt billig :-)