Hjælp til valg af lille billig DC motor

Hej

Jeg skal bruge en lille billig motor til at åbne og lukke et spjæld. Jeg vil gerne vide hvor motoreren er, enten i form af magnet på akslen og Hall aftastning, eller servo motor. Den skal kunne køre langsomt, gerne 1-10 RPM. Kraft: 10-20 Ncm

Nogen ideer til i hvilken retning jeg skal kigge? En servo motor er at foretrække, men hvor billig kan man få sådan en, hvis man køber stort ind?

mvh Kåre

Reply to
Kåre Bach Kjeldsen

Her er der en til 130kr, aner ikke hvor meget den kan trække

Her er lidt info om at få den til at køre

-- Karsten Ulrich Krambs Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Reply to
Karsten Krambs

Kåre Bach Kjeldsen skrev i en meddelelse:

Kan du definere "billig" og "køber stort ind" lidt nærmere?

Mvh Gert K.

Reply to
GK

hvis

Billig = 10.000 stk pr. år. (ikke hjemmefusk ;-) )

mvh Kåre

Reply to
Kåre Bach Kjeldsen

Der er jo flere firmaer, her til lands, der bruger mange små DC motorer. DU får ikke servo/step motorer til 20 kr, men alm DC motorer.

kig dig om efter produkter med motor:

Lego og Linak er de, der først falder for mig. Afhængig af hvor du sidder, kan man muligvis kontakte dem.

Ellers er der Bühler, der laver alt i motorer.

og hvis man tænker længe nok kan man sikkert finde nogle meget billige kinerese. Jeg ved ikke om det er til legetøj eller seriøs grej, og hvad levetid du forventer

Kåre Bach Kjeldsen skrev i meddelelsen ...

Compower Herlev

Har dyre og gode Maxon, men også "kina motorer".

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

Orla Pedersen skriver:

10 RPM ?

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Hej Klaus

Intet problem med en lille fix Maxon med gear, den koster bare 800 kr. :)

Max skriver:

Ved det godt, men okay, motoren er stadigt billig :-)

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

"Karsten Krambs" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

de trækker typisk 35Ncm de fås op til 300Ncm.

Reply to
Jacob