Hjælp til triac

Hejsa

Jeg er ved at lave et "tænd sluk" enhed til at tilslutte parallelporten på
min pc.. i parallelporten findes der 8   1/0  signaler.. enten er den +5vdc
eller også er den 0 jeg kan max trække 2,6mA på LTP porten.. (ellers brænder
den af) det er jo ikke helt nok til at standart 12v relæ. så jeg regner med
at mit 5 vdc signal fra LTP skal slutte en triac. som så leverer 12 v til
mit relæ.. men hvilken triac skal jeg bruge? den skal slutte når den får +5
og så skal den kan holde til at trække en 12vdc relæ

eller er der andre forslag??

Mvh Brian

Re: Hjælp til triac
Hej Brian