Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

Hejsa folkens. Er gået i gang med at kigge på en gammel svend af en
LCD-projektor fra Sharp, Det drejer sig om en XV-310P der ikke helt fungerer
efter hensigten...

Offeret virker stort set fint, der er OSD-tekst på, og jeg kan få lidt gang
i farverne ved at pille lidt hist og her. den reagerer ikke på video-input,
hverken Composite eller S-Video (den har ikke RGB)

Jeg mistænker en Video-switch-kreds for at være syg. Der sidder en Sharp
IR3P89 på printet. det er muligvis en Converter fra Composite til RGB, (RGB
som der går videre i dyret). der sidder 2 grupper af 3 modstande ved den,
som der er video på. med skopet kan jeg tydeligt se OSD-billedet er der.

I indgangen af dyret sidder der en masse filtre og 2 delaylines. er der
nogen der kan forklare, om den delayline forsinger lyden, eller det noget
emd forholdet imellem chroma/luma ?

Hvor kan man spytte et signal ind, for at se om der er hul igennem ??
Mon der er nogen der kender den famøse IR3P89-kreds ?

Er der chance for at det er "almindeligt" RGB der er tale om, for så lodder
jeg dyret af, og bruger den som RGB-projektor resten af dens dage....

Nogen der kan kome med forslag, modages de med kyshånd..

Hvis det kan være nogen hjælp kan jeg godt skyde en række billeder af
ofret....

Anyone, Ole G. ??

MVH, Per.

Re: Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

Der er nyt i sagen. Jeg har siddet og gransket kredsløbet, og har fundet
lidt datablade frem på sagerne.

Jeg har fundet ud af at sync'en kommer igennem fra videoinputtet til
LCD-panelet, da jeg kan høre videokredsløbet hyle lidt, og denne frekvens
ændrer sig sammen med billedfrekvenses i videosignalet.

Hvis jeg tæver løs på indgangsvælgeren (ringetryk) så kan jeg få et billede
op på væggen af signalet på indgangen i et splitsekund, dog ser det ud til
at der kun er røde og blå komponenter i billedet, der er intet grønt, sådan
umiddelbart. Kan det hænge sammen med at RGB sync'er på den grønne ???

Der sidder en Toshiba TA8795BA (TA8795BF) Video signal processor. den har
noget med chroma at gøre osv...

Mon det er et blanking-signal der forhindrer den i at spille ? Jeg mistænker
en eller anden dum switch for at være synderen, jeg mangler bare en god
testgenerator jeg kan smide signal i fra. et videobillede er lidt rodet at
se på....

// Per.

Re: Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

Har du prøvet med et RGB signal, evt fra en PC ?

Jeg kan da vist finde servicemanualen frem og scanne nogle sider diagrammer,
hvis det kan være en hjælp.

Ove Pedersen

Re: Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

diagrammer,
Hej Ove !

Nej, jeg har ikke testet med et RGB-signal endnu. jeg har læst mig til så
meget, at den store Toshiba-videoprocessor tager et composite-signal ind og
skiller det ad i RGB, H-sync & V-sync. jeg kan kun se mit signal på den Blå
linie, det på R & G ser besynderligt ud. enten er den syg, eller noget der
sidder efter den.
Jeg har observeret en dobbelttransitor (SD-hus) der bliver så varm at man
brænder sig på den. den har nogle gennempletteringer under sig, og der er
godt befolket på den anden side, så jeg kan ikke umiddelbart se hvad den
driver, den bliver ihvertfald farligt varm !!!

Hvad skal du have for en komplet servicemanual hvis det er ? jeg vil da
gerne låne den og kopiere nogle sider, hvis du ikke vil af med den. det
ville være en enormt stor hjælp af se i sådan en ! der sidder også et hav af
trimmere, det ville være fedt at se testprocedurene og trimme den godt ind.

Jeg har p.t. ikke sat et RGB-signal ind, da jeg ikke umiddelbart kan finde
sync'en. kun RGB.

Hjæææææælp, det ville være fedt at få den til at virke !

// Per.

Re: Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

Nåh jeg tænkte at et RGB signal susede udenom den der Video decoder, det
kunne vel bare verificere at problemet ligger i decoderen.
Jeg vil selvfølgelig gerne scanne servicemanualen til dig, send en mail til
op(a)jai(dot)com så finder vi ud af noget.

Ove Pedersen

Re: Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

til

Jeg har sendt dig mail.

// Per

Site Timeline