Hjælp til rep af PC PSU.

Hej.
Jeg sider med 2 strømforsyninger som har samme fejl.
(Det er også den samme PC der har brændt dem af...):

Fejlen er at når man ligger PSON til stel, sker der 2 ting:
1. Blæseren rører lige lidt på sig.
    (kører ca. 1 omgang på den ene og den bevæger sig kun lidt på den anden)
2. Der kommer en kort "BUZZ" et sted fra printet.

Hvis man gentagende gange ligger PSON til stel og løfter den igen.
(Spørg mig ikke hvorfor at jeg prøvede det)
Så er der en (eller to) 13007 der bliver pænt varme.
Jeg tror i hvert fald at det er den, den sidder på en køleplade sammen med
en 2N60.

Er der nogle der har en ide om hvad der kunne være galt??
Og hvad der gjorder det??

Mvh
Thomas

Re: Hjælp til rep af PC PSU.
Det skal lige nævnes at der er liv i +5VSB.

Mvh
Thomas

Re: Hjælp til rep af PC PSU.

Tjae, prøv at måle de forskellige udganges ohmske værdier til stel... måske
en diode er smuttet..
Bare et vildt gæt... men lyder til den bliver overbelastet...

Kasper

Re: Hjælp til rep af PC PSU.
anden)

Kortsluttet diode på output siden af transformatoren.
Har du et ohm-meter så kan du prøve at måle modstanden mellem 3,3 / 5,0V og
stel.
De fleste som jeg har rodet med har haft en kortsluttet diode til 3,3V
output.

Overbelastning eller / og for lidt køling.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

og

Hmm.... 210 Ohm fra stel til 3,3V
og 0,5 Ohm fra stel til +5V.... På begge strømforsyninger.
Så det er at den ligge begravet....

Det kunne være en mulighed... Der blev monteret en DVD-brænder i den.
Og det var under kørsels med denne at det skete.

Mvh
Thomas

Re: Hjælp til rep af PC PSU.
Ja, en S20C40C.
På begge strømforsyninger....

Spørgsmålet er om en MBR2045CT kan erstatte den?
Den er på 45V og 20A.
Hvor S20C40C er på 40V og 20A.

Mvh
Thomas