hjælp til rep af aktive højttalere - Page 2

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

Ja, det er derfor d.t.l. er til, for at udveksle meninger !

Hvad nu, hvis jeg ved bedre ?
Ved du eksempelvis, hvor lang tid, jeg har brugt på at lytte til pc
højttalersæt og hvor lang tid jeg har brugt på at lytte til
"stuehøjttalere" ?

Du skriver at "det ikke er noget billigt bras", hvilket jeg påtvivler,
hvorfor skulle de ellers gå i stykker ?

Absolut vrøvl

Er det ikke korrekt ?
Er du tilfreds med dine højttalere der ikke virker ?

Er det ikke korrekt ?
Spiller de fremragende nu hvor den ene kanal "hyler og hviner" ?

Sludder og vrøvl, det var sku da dig der spillede en lille fornærmet
dreng, da jeg kom til at påpege at dine elskede pc højttalere ikke er
særligt gode, se selv, forstærkeren er i stykker. Havde du på min "I
forhold til ?" blot svaret " så mange andre pc højttalere" kunne jeg
give dig ret (når altså dine højttalere _ikke_ er i stykker).

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

Hvad rager det dog mig?

Jeg er da fløjtende ligeglad med, hvad du mener om mine højttalere!! Sagen
er ar jeg er glad for dem, og hvad  du så mener i den forbindelse, er pisse
ligegyldigt!

Om du så har brugt tusinde af år på at lytte til højttalere, så ændrer det
ikke en tøddel på, at jeg er glad for min Altec Lansing..

Med andre ord, gode ting, går ikke i stykker!
Du er simpelthen for langt ude!

Tag dig nu sammen, skvadderhoved!

Jeg har ikke mindre end *TRE* sæt af de samme højttalere, hvoraf det seneste
indkøbe er defekt. De er KØBT som defekte...

Men hvad kommer det sagen og mit spørgsmål  ved?

Kan du ikke bidrage i forhold til trådens subjekt, så hold dog din kæft.

Og det er lige præcis det, det hele handler om.

Igen skal du spille bedrevidende og du kan simpelthen ikke holde din kæft,
men skal hele tiden på en nedladende facon belære andre om, at det er noget
lort de har!

Hvornår fatter du, at jeg er ovenud tilfreds med mine højttalere og at jeg
er SKIDELIGEGLAD med dine åndsvage holdninger!! Det rager mig en bønne, hvad
du synes om kvaliteten på mine højttalere..

Det er tankevækkende, at det eneste, du kan bidrage med i denne tråd,  er at
du har et *sygeligt* behov for at hævde dig selv og nedgøre andre folks ting
og holdninger om samme!!!!

Er der en speciel årsag til, at du simpelthen ikke kan acceptere, at der er
folk, som rent faktisk er tilfredse med ting, som du i din ophøjede "jeg ved
bedre" stil fordømmer som værende ubrugeligt og under dit lavmål?

Jeg synes, du skal putte en kasket på hovedet, og så gå ind og lege med dit
legetøjstog, og så lade mig være glad for mine højttalere!

Alternativt sæt dig ind og lær nogle køreplaner udenad! Du er simpelthen for
dum til mig!!!!

Claus

Re: hjælp til rep af aktive højttalere
Hejsa,

seneste

Hvis du har 3 ens sæt hvoraf de 2 sæt virker perfekt,
burde der være et godt grundlag for at kunne måle sig
frem til fejlen på det defekte sæt.

Det bliver nemlig, som skrevet i et af de tidligere indlæg, ofte
alt for kostbart at skifte komponenter i flæng, for at ramme
fejlen.

MVH
GK

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

Ja, men desværre har jeg ikke rigtig længere noget måleudstyr til den slags,
andet end almindelig multimetre samt frekvenstæller. Problemet er også, at
jeg ikke har nogle sikre indikatoner på, hvor fejlen ligger. Jeg selv ville
have troet at det var de først oamp, men det har andre mailet til mig, at
det tror de ikke.

Ja, det er nok rigtigt, men nu har jeg fundet stumperne rundt omkring, og
jeg kan skifte det hele for under kr 110,- og det er egentlig ok. Så er alle
de aktive komponenter udskiftet, og så må jeg bare håbe på, at det ikke er
nogle af smd modstandene eller lignende, der er brændt af..

Claus

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

slags,
ville

Man kommer nu ellers langt med et multimeter.
Jeg er absolut ikke nogen haj til fejlfinding i analog udstyr
men har til trods for det ofte fundet en defekt komponent
med et multimeter samt lidt tålmodighed.

alle

Har du medregnet forsendelsomkostninger, iøvrigt skaffer f.eks. el-supply
gerne de komponenter
du mangler hvis de ikke har dem på lager, dette kan spare dig
forsendelsesomkostninger.

Det er iøvrigt stadig surt at skifte alle de "dyre" komponenter (læs ic'er)
hvis det er en modstand
eller en kondensator der er defekt.

MVH
GK

Re: hjælp til rep af aktive højttal ere

Den reaktion viser ellers ret tydeligt at du absolut ikke er ligeglad ;-)

/carsten

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

Jeg er ligeglad med, hvad han mener om mine højttalere, men jeg er ikke
ligeglad med hans ofte meget hånlige og nedladende facon :-)

Claus

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

Noget åbenbart, siden du gider at hidse dig sådan op.

Hvorfor svarer du så på mit indlæg ?

Nej, skulle det gøre det ?

Tadaaaa - ja

LOL, så er vi på vej ned i mudderet, hva ?

3 sæt ?
Har du surround på din pc, eller blot 3 computere med hvert sit sæt ?
For øvrigt burde det ikek være svært at måle på 2 sæt på en gang.

Det kan jeg

Hvorfor gjorde du det så ikke i stedet for at spilel brændfornærmet.

Sludder...

Åbenbart ikke, for så havde du ikke svaret !

Vrøvl...

Jeg kan sagtens acceptere at andre har andre meninger end jeg - det kan
_du_ åbenbart ikke.

Flot ven, nu røg du pladsk i mudderet !

Og den lille fornærmede dreng fortsætter med at smide med sit mudder....

Nu er det ved at være for sjovt.....

Re: hjælp til rep af aktive højttalere

subwoofer.
intet