Hjælp til "pop" lyd

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne den kedelige "pop" lyd der
kommer når switcher mellem 2 audio inputs i min forstærker.

mange tak...

Re: Hjælp til "pop" lyd

 - Forstærker???
 - Signalkilder, alle, eller nogen specifikke???

Lars / Viborg

Re: Hjælp til "pop" lyd
Jeg skifter mellem 1 guitar og 2 effekter med et relæ (a-b), men hver gang
relæet skifter kommer det kedelige "pop" kan man tage det med en kondensator
eller ??

Re: Hjælp til "pop" lyd

   Prøv at montere en 10 KOhm modstand  parallelt over udgangen på hver
signalkilde (før relæet)!

Re: Hjælp til "pop" lyd

gang

Nej !

Nu er det sådan at der er én kilde, nemlig guitaren  ;-)  og den er en helt
passiv pickup, som vil have det meget skidt med en 10K belastning. Den skal
belastes med over 100K, eller (meget) alternativt se ind i en strømindgang.

Men det er nu ikke guitaren, der er problemet, men derimod lækstrømme ud af
de to effekters indgange. Hvis der i indgangen til effekterne sidder en
elektrolyt eller tantalelektrolyt, så udskift dem med almindelig
polyesterkondensator med samme værdi. Direkte på indgangsstikket på hver
effekt sættes en 1M modstand mellem signal og stel hvis ikke der allerede er
en.

mvh
Orla

Re: Hjælp til "pop" lyd
Jeg er sikker på at de er relæet der laver lyden for hvis jeg kun tilslutter
relæet uden effekter så popper der stadig på samme måde, så jeg skal bare
have funder en måde at gøre det rela tavs på ???

Re: Hjælp til "pop" lyd

tilslutter

Det vil sige, at Du både har relæ før og efter effekterne ?  I så fald kunne
din forstærker jo også være den mistænkte hvad angår lækstrøm  :-|

Problemet "forstærkes" givetvis af dine relæer som jo nok er af typen "bryde
før slutte".....

mvh
Orla, som har lavet en del reed-relæ omskiftere, og "potentiometre" uden
problemer.

Re: Hjælp til "pop" lyd
hvad gør jeg så ved det ???
det er denne her dims jeg bruger, der et relæ diagram på siden..
http://www.rocktron.com/support/manuals/patchmat/manpatch.html

Re: Hjælp til "pop" lyd

Det ved jeg dæl'me ikke Jesper  :-/  Hvis det er dele Du har købt ved en
forhandler, hvad så med at foreholde "ham" problemet med de defektdesignede
produkter ?

Hvis ikke selv at Du kan måle dig frem til problemet med den lille lækstrøm,
hvordan havde Du så tænkt dig at jeg skulle kunne klare det gennem
nyhedsgruppen ?

mvh
Orla

Re: Hjælp til "pop" lyd
Den er en jeg engang har købt brugt, jeg tror at det er mit setup der
driller mig på en eller anden måde jeg har bl.a. 2 effekter og en forstærker
i et 19" rackskab og jeg er ikke klar over om der er nogle stel eller
jordforhold jeg ikke har overholdt. Jeg ved ikke hvordan man måler lækstrøm
og hvordan man fjerner den..
Mange tak for hjælpen  ;-)

Re: Hjælp til "pop" lyd

 - Dit skift sidder altså udenfor din forstærker???

Stel er selvfølgelig forbundet hele tiden, så den ikke bliver omskifter,
eller???
Du har selvfølgelig en diode i "antiparallel" på relæ'ets spole, så gnisten
bliver slukket???
 - har du målt om der er et minimanlt DC-potentiale på dine to
signalkilder??
Hvor kraftigt er pop'et??

Lars / Viborg

 - 10 kilo modtanden mellem signal og stel på begge kilder, kan godt hjælpe
lidt... - Og osse mellem signal og stel på indgangen...

Re: Hjælp til "pop" lyd
der er fast stel på det der med minimanlt DC-potentiale er jeg ikke klar
over hvad er, er der ikke noger med en kondensator der klarer den slags pop
og jo, det er forhøjt.

Re: Hjælp til "pop" lyd

Hej Jesper

jeg forstår ikke helt hvorfor du bruger relæ til switch
byggede du ikke den "Switch" jeg viste dig i dit sidste indlæg "Hjælp til
lille switch"

denne her kan det der, med to stk fod kontakter

diagram
http://diy.musikding.de/berichte/eff/loopzwei/bilder/doppelloop.gif

beskrivelse ( læg mærke til de to 1 Mohm modstande)
http://diy.musikding.de/berichte/eff/loopzwei/loopzwei1.html

fod kontakt
http://www.tubes.it/3PDT_Switches_eng.htm

--