hjælp til pinout

Hejsa, jeg har erhvervet mig en skærm fra en defekt sony vaio notebook
(PCG-V505AP). Der komme 3 stik ud af skærmen, et jord, noget der kunne minde
om en antenne til et trådløst netværk (2 ledninger) og et stik med 30 ben!
Det er det sidstnævnte stik jeg er interesseret i, at få et pinout på. Jeg
har søgt på google, men google har ikke været min ven :(
Måske der er nogen af jer der har bedre forbindelser til sådan nogle data???

På forhånd tak
/Anders

Re: hjælp til pinout
Hej!

BTW: Du får aldrig den skærm til at virke med et alm. VGA-kort / composite video
/ s-video eller lignende hvis det er det du overvejer :(

Og fabrikanterne af displays er som regel også meget sparsomme med oplysninger
og/eller support...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: hjælp til pinout
video

Den der bære viljen i hjertet......

Kasper

Re: hjælp til pinout
 (2 ledninger)

Måske AC til bagrundslys (hvis ikke der er inverter påmonteret displayet

og et stik med 30 ben!

Det kunne måske være(men kan være så meget andet også) :

6 stk binær R
6 stk binær G
6 stk binær B
1 stk pixel CLK
1 stk H sync
1 stk V sync

diverse gnds og forsyning.. og hvad ellers der kan bruges :)

hvad er max opløsningen ?

Kasper

Re: hjælp til pinout

snip

1024*768

/Anders

Re: hjælp til pinout
Kan ikke lige finde farve dybden, men det lyder rimeligt med 6 pin til hver
farve, der er i hvert fald sæt af seks ensfarvede ledninger! Så skal jeg
altså ud i noget med en A/D converter?!

/Anders

Re: hjælp til pinout

Jae det skal du vel... hvis du vil have den til et alm. vga...

men du må vel få noget juks med at synkronisre din pixel clk til dine V og H
sync....

Jeg har lige lavet et interface den anden vej... fra Digital RGB til
analog...

jeg regnede lige din pixel clk frekvens ud, den er ca 50Mhz ved den
opløsnignen og 60 billeder i sekundet...

du skal vel også ud i noget switchmode hvis du ikke har inverteren...

Kasper

Re: hjælp til pinout
Hej

jeg ville jo nok kigge på sådan en samples her :

http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/40748254037653AD9883A_b.pdf

Kasper

Re: hjælp til pinout
Jeg takker og kigger i morgen :0
/Anders

Re: hjælp til pinout

Jeg sidder og har lige fået fat i en LT150X1-151 TFT der sad i en
Mermaid. Efter en søgning på Google kunne jeg finde frem til følgende
link hvor der er masser af skærm pinouts for skærme fra forskellige
producenter i PDF format.... Måske finder du noget interresant.

 http://www.inside.dk/extsupport/Display_Interface /

Og den her kan også være interresant:
http://www.inside.dk/extsupport/Lists_%26_Tables/D00017-Q-List%20of%20Displays%20for%20686LCD.pdf

Hilsen