Hjælp til Pic programmering, please.

Hej :)

ja som overskriften siger, sE5% har jeg brug for noget hjE6%lp, hvad angE5%r=

Programmering af Pic Processorer.

jeg har lavet en robot med 6 ben, som jeg sE5% har fjernstyret, men da
jeg godt kunne tE6%nke mig at den selv kunne gE5%, og meget gerne kunne
tE6%nke mig at programmere pic processorer, lE5%nte jeg et par bF8%ger pE5%
engelsk om det, men da de bF8%ger jeg kunne finde var af E6%ldre dato,
blev jeg kun informeret om 16F84 pic. og det er ogsE5% den processor som
jeg skal anvende til mit kredslF8%b over det diagram jeg har fundet. men
da det diagram er skrevet i PIC Basic, hvilket jeg tror er et E6%ldre
program, og jeg kunne ikke finde et sted pE5% nettet at downloaded det,
men jeg har lE6%st meget om MPLAP fra www.microchip.com og det har jeg
downloaded, og lE6%st en del om pic fra deres egen hjemme siden, men jeg
synes ikke at jeg er blevet "meget" klogere af det, fordi jeg ikke kan
finde ud af at komme igang med det,

er der nogen der kan sE6%tte mig lidt ind i hvordan jeg kommer igang, og
hvordan MPLAPS kode sprog er opbygget, fordi kodningen til Picbasic er
vidst skrevet i en compiler og lavet om i en hex fil osv,

og hvad angE5%r 16F84, lE6%ste jeg en artikel pE5% nettet om at den skulle
jeg bare ikke bruge fordi den var for E6%ldet, men jeg skal bruge en fra
18 serien, men hvor ens er 16F84 og den fra 18 serien ?

hE5%ber pE5% nogen  gider at hjE6%lpe mig da det er vigtigt for mig, jeg g=
E5%r
stadig i skole, sE5% har ikke meget mulighed for at fE5% hjE6%lp fra nogen
bekendte :( da ingen jeg kender ved noget som helst om elektronik.

MVH Kevin Henningsen

Re: Hjælp til Pic programmering, please.

Hej :)

ja som overskriften siger, så har jeg brug for noget hjælp, hvad angår
Programmering af Pic Processorer.

jeg har lavet en robot med 6 ben, som jeg så har fjernstyret, men da
jeg godt kunne tænke mig at den selv kunne gå, og meget gerne kunne
tænke mig at programmere pic processorer, lånte jeg et par bøger på
engelsk om det, men da de bøger jeg kunne finde var af ældre dato,
blev jeg kun informeret om 16F84 pic. og det er også den processor som
jeg skal anvende til mit kredsløb over det diagram jeg har fundet. men
da det diagram er skrevet i PIC Basic, hvilket jeg tror er et ældre
program, og jeg kunne ikke finde et sted på nettet at downloaded det,
men jeg har læst meget om MPLAP fra www.microchip.com og det har jeg
downloaded, og læst en del om pic fra deres egen hjemme siden, men jeg
synes ikke at jeg er blevet "meget" klogere af det, fordi jeg ikke kan
finde ud af at komme igang med det,

er der nogen der kan sætte mig lidt ind i hvordan jeg kommer igang, og
hvordan MPLAPS kode sprog er opbygget, fordi kodningen til Picbasic er
vidst skrevet i en compiler og lavet om i en hex fil osv,

og hvad angår 16F84, læste jeg en artikel på nettet om at den skulle
jeg bare ikke bruge fordi den var for ældet, men jeg skal bruge en fra
18 serien, men hvor ens er 16F84 og den fra 18 serien ?

håber på nogen  gider at hjælpe mig da det er vigtigt for mig, jeg går
stadig i skole, så har ikke meget mulighed for at få hjælp fra nogen
bekendte :( da ingen jeg kender ved noget som helst om elektronik.

MVH Kevin Henningsen

Hej Kevin.

Prøv at se her: http://www.oz1bxm.dk/PIC/pic_dk.htm
eller: http://www.radiohobby.dk/picprocessor/Pic_kom_igang.pdf

Måske kan du finde noget der.

--
MVH.
Finni

Re: Hjælp til Pic programmering, please.

Mange tak for det, tjekker det straks.

MVH Kevin Henningsen

Re: Hjælp til Pic programmering, please.
Hej Kevin..
hvis du vil have en gratis pic Basic
som kan bruge de fleste Pic16 +  Pic18
kredse så prøv at kikke her
http://gcbasic.sourceforge.net/
som sagt er den freeware og bliver hele tiden opdateret..
m.v.h oz1lqb / Claus

Re: Hjælp til Pic programmering, please.

okay tak claus :) jeg har ledt men ikke kunnet finde den, er igang med
at fE5% sat mit MPLAP op, men med pic basic bliver det nemmere for mig
nu hvor jeg har koderne til det :)

MVH Kevin

Site Timeline