Hjælp til opsætning på mit fumlebræt

Hejsa elektrolytter!
Hvem kan kigge denne opstilling igennem for mig, det vil bare ikke rigtig
lykkedes. Den er simpel:
http://www.ja.axxs.net/unlock/parts_list_km_interface.htm
Jeg har da også fået den samlet - meen intet sker?

Spørgsmål:
1. Kan jeg sætte et 1,5 volt batt på lysdioden, for at se om den virker?
Hvor meget spænding må den få?
2. Hvilke af komponenterne SKAL vende rigtig?

Jeg jubler altså når det kommer liv i systemet!
Hvis nu der var en der boede i Århus, ville det være super at få kigget på
ovenstående, er lidt bange for jeg ikke kan få det til at fungere.. Kunne da
også sende det hele til en venlig elektroniksjæl!

Bedste hilsener, Thomas!

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt
Hej igen, Thomas!

LOL, men sig ikke, at vi er udtørret og snart bør udskiftes!

Tjooo, men hvorfor ikke starte med, at få den til at lyse på brættet? - Du
har sikkert vendt lysdioden forkert, eller glemt en ledning: For strømmen
til lysdioden skal gå via. plus-polen (røde ledning) til SW1 (der på
billedet står på OFF) ned til lysdioden til R4 og via den sorte ledning til
batteriets minuspol.

Vi snakker om lysdiodespændinger, men lysdiodestrøm (maks 20-25mA).

Dioderne D1, D2, D3 og D4
IC'en
Lysdioden LED1
og batteriet

Ja, det er altid dæjligt, når det sker!

Hilsen
Lars

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt
Tak Lars,
men stadig 'sort skærm', hmm.

Jeg har byttet rundt på plus og minus fra min batteripakke! Prøvede at sætte
1,5 batt til lysdiode, virkede desværre ikke, er det pga min ombytning? Jeg
må have fat i en ny..

JAMEN-  Det virker jo nu !!!!!!!!!!
->>>>  "Key Maker Interface has been detected on Com1"  -<<<<
Det er da vildt fedt, det virker åbenbart uden lysdiode!

Tak for din hjælp, det vækkede lige den store elektronikånd indeni!
HERLIGT!  Intet mindre!!

Mvh Thomas

rigtig
til

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt
Hej Thomas,

Hmm, hvor stor er din formodstand R4? - Den skulle velsagtens gerne være i
omegnen af de 500 ohm... og vender din lysdiode rigtigt: Længste ben på plus
(den røde ledning), du mangler ikke nogle ledninger eller har nogle løse
forbindelser?
Ellers må du prøve, at udskifte lysdioden!

Ja, det er altid rart, når skidtet pludslig vågner op!

Hilsen
Lars

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt
Ryger en lysdiode ved at vende forkert ??

Mvh Thomas

plus

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt

Nej, ihvertfald ikke når den forsynes fra 3*1.5 volt.

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt
Så jeg kan godt køre 3* 1,5 volt direkte på lysdioden, for at se om den
virker?

Hilsen Thomas

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt

Nej, du skal have en seriemodstand, ellers brænder du lysdioden af.

Re: Hjælp til opsætning på mit fu mlebræt

Lysdioden er monteret for at vise dig at der sker noget.
Den har intet at gøre med kommunikationen iøvrigt.

Så du misforstår vist et eller andet.  - Eller gør jeg.?
For mig bruges lysdioder bare som en kontrol at at der er forsyning til
kredsløbet, eller at et signal er OK.

Hvis det drejer sig om at finde glemte passswords som her, er dioden
formentlig ligegyldig.

NB:
Du er helt sikker på at det er _dit_ password i _din_ Thinkpad du har
glemt.??

OG: Forsøg at gøre som de fleste: Svar under det du kommenterer.
Og slet overflødig tekst. Det er dermed meget lettere at læse det du
skriver. (Som Lars gør det)

Hvorfor.? Du kan læse her: www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Re: Hjælp til opsætning på mit fumlebræt

YEP! Det skal jeg nok.. Tak for rådet- very new user here!

Jeg har fanget at den blot er en kontrol lampe. Så det var et rent teknisk
interessere sprg.! Til dk.teknik.elektronik :) :)

Hentydning til varm vare! Det er ikke lige min stil. Nej - den er god nok.
Jeg ville også have spurgt det samme hvis man ikke kan sit password.
IBM har rodet med maskinen, der er stadig! garanti på (til 29/12 - 2005), og
de siger blot:
Udskift systemboard - det koster mindst 3000 kr uden moms! Det kostede
iøvrigt 385 kr uden moms for det check! Garantien dækkede ikke der..
Egentlig forståeligt at det ikke er deres ansvar mht software og glemte
koder.

Jeg har iøvrigt gennemlæst mange sider om emnet, (prøv selv at søge i
udenlandske newsgroups i google) og det er faktisk noget der nemt kan ske på
en Thinkpad (Læs bla. klippet nederst på siden)

Hvorfor jeg så ikke har
Supervisor password: TP købt igennem
et firma og der er selvfølgelig! ringet rundt for at støve det op.

Se det var lidt af en røverhistorie :) Kunne da også poste serienummer på
maskinen her, men kan det misbruges??

Tak for alle svar - det er noget af en guldklump at spørge sig frem i NG, så
noget godt (lært) har jeg da fået ud af missing Password!

 Bedste hilsener,
Thomas Jacobsen
(C.A. Thyregodsvej 66, 8230 Åbyhøj)

KLIP:

Q: I have never been prompted before: why does my ThinkPad ask me for a
password now?

A: If a Supervisor Password has been set (which automatically sets the Hard
Disk Password), most systems will boot without prompting the user for a
password. The password will usually remain undetected to the user until
there is physical change in hardware (e.g.. replacement of/upgrading the
HDD), and/or a BIOS setup parameter has changed (e.g.. change date/time).
Once a change is made or attempted, the user will be prompted for the
Supervisor Password. If you have forgotten or do not have access to this
password, we can remove it and recover all hard disk data. Please visit our
password recovery/removal page for available options.

Site Timeline