Hjælp til opbygning af line-out kredsløb

Hejsa

Jeg har sådanne 2 forstærkere siddende i min bilradio,
http://wwww.ges.cz/sheet/t/tda7376b.pdf , bilradioen har ikke line-out fra
fabrikken af, så det tænkte jeg at man da måtte kunne lave vha de signaler
som forstærkerne får på deres inputben.

Jeg har så koblet en eksterne forstærker på ben 11/12 og 4/5, dette gør så
at jeg har et left / right line-siganl som jeg har smidt i min eksterne
forstærker, og det fungerer sådan set godt nok.

Problemet er at det er meget modtageligt for støj syntes jeg, samt at når
mine kabler er tilsluttet radion, og deres stelhuse kommer til at ramme
hinanden, så høres det som klik i højtalerne. Dette er kun et problem når
radioen er tilsluttet, uden radio er der ingen klik at høre.

Jeg ville så lige høre om der er nogle der ligger inde med et lille kredsløb
der kunne afhjælpe disse problemer, vil det evt være nok at smide 2
kondensatorer mellem forstærker og radio, som de gør på deres testkredsløb i
PDF'en ?

Jeg regner med at det som radioen leverer til forstærkerne er et std
line-out signal, som skulle kunne bruges til hvilken somhelst forstærker.

Jacob (BMW E46)

Re: Hjælp til opbygning af line-out kredsløb

Du er nødt til at bruge finde ud af hvordan det eksisterende kredsløb er
opbygget, da du ikke umiddelbart kan antage at signalet kan tages fra 4 og 5
til den ene kanal. Jeg ville tage det ene signal fra ben 4 og ben 8, men da
jeg ikke kender bilradioens opbygning er dette kun et gæt.

Rune Christensen

Site Timeline