Hjælp til NAD 317 forstærker?

Er der nogen, der ligger inde med et diagram til en NAD 317 integreret
stereo forstE6%rker? IndgangsvE6%lgeren virker ikke (men fE5%r 5V, driver
relE6%et pE5% forsyningsprintet og driver powerdioden gult)

Takker,
 Anders F

Re: Hjælp til NAD 317 forstærker?

Ok, den kunne jeg faktisk selv finde (hos http://www.hifiengine.com
(gratis registrering)). Det var en 10R modstand i 55V'en (R+) der var
afbrudt (men sE5% helt normal ud)...
NE6%ste projekt er en Sony ta-fe700r  (som jeg tilgengE6%ld kun kan finde
steder hvor de vil ha' penge for den....)

Mvh.
 Anders

Re: Hjælp til NAD 317 forstærker?

news:072eba18-Næste projekt er en Sony ta-fe700r  (som jeg tilgengæld kun
kan finde
steder hvor de vil ha' penge for den....)

Mvh.
 Anders

Men den koster kun 25kr. og det er vel ikke så galt-
http://911manuals.com/product_info.php/products_id/191226

mvh
Thorbjørn

Re: Hjælp til NAD 317 forstærker?
ld kun

Tak for link!
NE6%e, det er ikke galt, hvis man stoler pE5% dem ;-)
Men jeg har lige fundet ud af at det er samme manual for ta-fe900r -
og den kunne jeg finde til gratis download. Har dog ikke fE5%et kigget
pE5% forstE6%rkeren endnu....

Mvh.
 Anders

Re: Hjælp til NAD 317 forstærker?
Hej!

Man kigger skisme da _altid_ på problemet først (dvs. visuel og
multimeter-inspektion) og ser om det er noget simpelt. Typisk er fejl i
forstærkere noget simpelt såsom forsyningsspændinger eller afbrudte
sikringer pga. fejl i effekttrin.

Bagefter kan man så kigge diagram hvis man ikke kan gennemskue det.
Denne fremgangsmetode sparer tid i praksis.

Bare mine 5 cents.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til NAD 317 forstærker?

Det er ogsE5% der jeg starter - men bruger helst ikke over et par
minutter pE5% den mE5%de...
Fandt ikke den dF8%de modstand i NAD'en (jeg har iF8%vrigt aldrig fF8%r set
en 3W modstand, der er dF8%d uden at man kan /se/ det) - og var kommet
til at bruge laang tid pE5% det uden diagram. Med diagram tog det vel
20s at lure de tre steder, der skulle mE5%les for at spotte den ;-)

Jeg er desvE6%rre ogsE5% bange for at dine cents er _noget_ mere vE6%rd end
mine, nE5%r vi snakker rep af gamle A/V ting... :-)

Mvh.
 Anders Frederiksen