Hjælp til montering af potmeterfjernstyring

Hej alle

Monteringsdiagram kan ses her:
http://www.whoops.dk/tr1.jpg

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp til montering af denne potmeterfjernstyring.
Den er tilsluttet en 240V motor på loftet som driver vores emhætte.
Ned fra loftet kommer der 2 ledninger fra motoren, men hvilke klemmer skal
de sættes i? Sætter jeg den kun i afbryderen (4 og 5) kan man naturligvis
tænde og slukke, men ikke varierer sugehastigheden. Jeg synes jeg har prøvet
alle kombinationsmuligheder.
Det skal måske lige nævnes at alle 5 klemmer er tomme, altså ingen ledninger
i. Skal man selv montere en ledning mellem nogle af klemmerne også?

Jeg har ikke megen forstand på elektronik/el i det hele taget, så håber en
venlig sjæl kan hjælpe.

Mvh

Frederik Hansen

Re: Hjælp til montering af potmeterfjernstyring

Motor til 1 og 5
lus mellem 2 og 4

Christian Treldal

Re: Hjælp til montering af potmeterfjernstyring

Det virkede. Rigtigt mange tak.

Mvh

Frederik

Site Timeline