Hjælp til lodning?

Mit problem er, at jeg skal have ført mange ledere - 20 - igennem et
skot på en båd (VGA, USB og 12V) og har til det formål købt disse to
"dimser" - et koblingsstik og en flangedåse:

http://www.dansea.net/product.asp?product27%2

http://www.dansea.net/product.asp?product27%5

Desværre må jeg erkende, at jeg ikke er dygtig nok til selv at foretage
en ordentlig lodning, så jeg søger ekstern hjælp ...

Er der en i gruppen, der kan henvise til et firma eller en person, der
foretager lodning for andre? Hvis jeg skal spørge i en anden gruppe, vil
jeg gerne have et tip.

Jeg bor lidt syd for Helsingør ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Re: Hjælp til lodning?
Flemming Torp skreiv:

Jeg er ikke overbevist om at du bør lodde her. Jeg tror det er bedre å
velge en variant med løse "crimp"-stifter og tilhørende tang.

Se på AMP CPC serien
Amp har en spesiell dyr grøn lakk som gjørkontaktene svært holdbare, til
og med sjøvanstette ned til 200 meters dyp.

HM

Re: Hjælp til lodning?

Er det ikke en opgave for Kim!

MVH Lars Arup

Re: Hjælp til lodning?

Du tænker ikke på "min" Kim - vel?

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Re: Hjælp til lodning?
Hej!

Well, jeg bor i Helsingør og kan da tilbyde at hjælpe. Skriv mig en mail
og vi kigger på det ( snipped-for-privacy@mumbojumbo.dk).

Om jeg så er "din" Kim skal jeg lade være usagt - hehe ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til lodning?
Tak ... Nej, jeg tror bestemt ikke du er min ... ;o) ...
Jeg har sendt en mail til den angivne mail-adresse ...
Håber den virker ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Re: Hjælp til lodning?

Det lyder rigtigt, men nu har jeg købt stik og flange og ville jo gerne
bruge det, hvis det var muligt. Stik og flange er helt vandtætte og til
maritimt brug. Jeg har brugt et andet i flere år ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Re: Hjælp til lodning?

Tak for dit svar. Som du måske kan læse, er jeg fagligt på Herrens Mark
... Dog har jeg gode erfaringer med de omtalte produkter, som har vist
sig helt vandtætte igennem flere sæsoner på båden.

Jeg vil undersøge dit forslag - Tak!

Et alternativ er jo at "fjerne problemet" ... forstået som at overføre
VGA- og USB- signalerne trådløst fra PC'en til Monitoren ... Det er en
afstand på få meter ...

Er der evt. nogen i gruppen, der kunne give mig et tip til hvor jeg skal
kigge - og er det overhovedet en realistisk løsning i en sejlbåd?

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Re: Hjælp til lodning?
Flemming Torp skreiv:

Poenget mitt er at det å presse ledningene med et rett verktøy, det kan
du gjøre selv. Du kan kjøpe mye verktøy for noen timers arbeid.

Tettningene ligger i forskruingene.

Du skal ikke se bort fra at det er AMP-materiell du alerede har kjøpt,
og min erfaring er at "marina-butikker" gjennomgående har høyere priser
en t.d. ELFA.

HM

Re: Hjælp til lodning?
Tak for tips.
Ledninger og stik er dd. overdraget til "lokal lodde-ekspert" som
foreslået.

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Re: Hjælp til lodning?
Med god hjælp fra Kim, er mit kabel nu monteret i båden og det hele
virker.
Tak for tips og tak for hjælpen.

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør