Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver

Hej,

Jeg har været i gang med at bygge en LIRC seriel port receiver til min
notebook, som der var nogen her i gruppen der anbefalede mig.

Link: http://www.lirc.org/receivers.html

Efter at have bygget den har jeg erfaret at min serielle port i min notebook
kun kan levere ca. 6 V,  hvilket ikke er nok til at 78L05 kan give 5V i
output. (den giver ca. 4.2 V). Dette problem er også beskrevet på
ovenstående side. De skriver så som en mulig løsning at man fx. kan trække
5V fra fx. USB porten istedet og så helt undlade at anvende 78L05, men
forfatteren skriver ikke hvordan det så skal koblet sammen. Jeg har forsøgt
flere muligheder hvor jeg har sat 5V direkte på IR-receiveren uden held. Nu
er det jo ikke verdens mest komplicerede kredsløb så jeg håber der er en der
har et bud på hvordan jeg får det op og køre.

På forhånd tusinde tak.

Martin

mjl snabela mjl dot dk

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver

LDO ligger lige for (Low Drop Out)... Alle regulatorfabrikanterne har noget
med lavere drop-out end 78L05...

Mvh.
 Anders

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver
Æv så skal jeg til at betale 60 kr. i porto igen.

Hvilken en vil du foreslå, jeg har kigget lidt og det virker en anelse
uoverskueligt.
Mvh.
Martin

snipped-for-privacy@individual.net...

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver
Jeg nu fundet følgende LDO. Vil den kunne anvendes ?

LM2936Z-5.0 Spændings regulator +5V /TO-92 hus

Er der nogen der ved om den kan købes i Odense et sted, eller om den skal
bestilles pr. postordre ?

Mvh.
Martin

mjl snabela mjl dot dk