Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2

Jeg er ved at bygge en LIRC receiver:

http://www.lirc.org/receivers.html

Hvis jeg nu ønsker at anvende 5V fra PS2 eller USB porten istedet for 78L05
spændingsregulatoren kan jeg så nøjes med at anvende DCD og GND fra
Serielporten og så tage at koble VCC fra USB-porten direkte på
IR-receiveren.

På forhånd tak.

--
Mvh.
Martin Larsen

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2

Du skal bruge DCD og GND i serielporten, en opto modtager og en
modstand. Dernæst et USB stik, hvor du tager +5V og GND fra.

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Så skal jeg vel selfølgelig beholde kondensatoren også ??
Hvad med dioden er den overflødig ?

Skal modstanden så sættes mellem DCD (fra seriel) og +5V (fra USB) ?

Mvh.
Martin

78L05

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2

Det kan du da

Jep

Jep. Overvej om du vil sætte en 10K ind i stedet.
Søg evt tilbage i gruppen. Claus har haft samme problem som dig.....

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Hej,

Jeg har nu gjort som du siger

Jeg bruger winlirc til at modtage (har ikke fundet andre programmer endnu)

I raw mode kan jeg se den modtager en hel masse når jeg sender med en
fjernbetjening.
Men desværre kan jeg ikke få winlirc til at "lære" nogle af knapperne (en
enkelt gang er det lykkedes for en af knapperne)

Jeg tror at kvaliteten af det den modtager simpelthen er for dårligt. Hvad
gør jeg ??

Mvh,.
Martin

mjl snabela mjl dot dk

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2

Brugte du en 10Kohm i stedet for de 4,7 ?

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Jeps jeg fandt på mirakuløs vis en 10K ohms modstamd.

Jeg fandt et sted at man skulle ligge en lus mellem ben RTS og CTS, skulle
det kunne hjælpe på noget som helst. ?
Jeg læste også at man kunne forbinde ben 5 og 9...

jeg er på ret bar bund.

Er der evt. nogen der kende andre windows programmer end winlirc der fungere
med LIRC receiveren

Mvh.
Martin

mjl snabela mjl dot dk

Hvad

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2

Har du søgt tilbage og fundet det Claus og jeg skrev om for 1-1½ måned
siden.

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Jeps jeg har kigget lidt på det der er skrevet, uden jeg blev ret meget
klogere.
Jeg kan se at du har foreslået følgende:

"> Læg lusen mellem RTS og CTS og lade være med at forbinde den til noget

hvad er pointen med dette ?

på adressen:
http://www.cesko.host.sk/girderplugin.htm
kan man finde et kredsløb hvor DSR (6) er anvendt til data istedet for
DCD(1), hvad er forskellen på dette ?

Mvh.
Martin

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2

Det er girder der bruges. Den bruger ben 7 og 8 til at detektere om
modtageren er der.

Forskellige drivere. Du kan prøve med girder og ben 6 i stedet for
lirc og ben 1.

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Det tror jeg at jeg vil prøve, det er alligevel Girder jeg påtænker at bruge

Mvh.
Maritn

noget
og

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Hurra...så virker skidtet!!

Løsningen blev at pille IR transmitteren ud af en infrarød-mus og bruge den.
Den er skisme effektiv i forhold til SFH5110-36.

Tak for hjælpen...

Mvh.
Martin

bruge
meddelelse
til

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Hva er en LIRC ??

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Prøv at se på:

http://www.lirc.org

Re: Hjælp til LIRC Seriel Port Receiver #2
Tak