Hjælp til lille kreds.

Hej Orakler

Jeg har fået til opgave at sample et meget hurtigt signal, men den min
løsning virker kun med en funktionsgenerator som kilde:-(

Jeg har lavet en lille side som beskriver kredsløbet og viser problemet.

http://www.control.auc.dk/~mmlu03/sh /

Håber på der er nogen det kan fortælle mig hvad går galt.

Hilsen Mikkel

Re: Hjælp til lille kreds.

Der er tydlig oscillation på både input og output. Hvordan ser pulsen fra
A225 ud hvis ikke den er forbundet til opampen - stadig oscillation ?
Hvordan ser pulsen ud hvis i belaster A225 med en 10kOhm modstand f.eks. -
stadig oscillation? Prøv så at tilføje lidt capacitet til belastningen,
f.eks. 1pF-100pF. Giver det oscillation ? Hvis det er belastningen der giver
anledning til oscillationer, så prøv at lægge en 50-100kOhm modstand i serie
med +-indgangen. Vær opmærksom på at det sænker båndbredden:

f = 1/(2pi*R*C)

hvor R er modstanden og C er opampens indgangskapacitet. Pulsen der er
afbilledet kræver ca. 250kHz båndbredde.

Hvis ikke det giver pote ville jeg forsøge med at sænke båndbredden på
operationsforstærkerkoblingen, men min primære mistanke går stadig på
belastningsforholdende for A225.

-Thomas

Re: Hjælp til lille kreds.

Nope

Super. det skal prøves.

TAK

Re: Hjælp til lille kreds.
Det ligner noget med ringninger -
mulig kur: afkoblinger, stelplan, afkoblinger og til sidst stelplan ;-)

De skriver også om a255:
 ...Particular attention should be paid to the detector ground connection to
avoid oscillation due to feedback...

Alt ialt tror jeg at det der går galt er den fysiske udformning, eller sagt
på en anden måde at det kredsløb du har bygget ikke ligner dit diagram -
skuffen med ideelle komponenter har været tom ;-)

--
/carsten

Site Timeline