Hjælp til komponentidentificering

Hej.

http://www.w-net.dk/el/IMG.jpg

Se billedet.. og ja jeg har selv brændt den af.. den kunne åbentbart ikke
holde til 400v istedet for 230.. men sådan går det når man absolut skal
kloge i sådan noget en søndag eftermiddag.

Jeg formoder det er en kondensator af en art.. men hvilken type ? hvad skal
jeg kikke efter hos elektronikpusheren?

Det står følgende på den:
0 S
416NR-12D (eller 41G-12D)
RU
70+

Disse oplysniger siger ikke mig ret meget.. nogle der kan hjælpe?

//Brian

Re: Hjælp til komponentidentificering

Den har præcist gjort sit job. Det er en overspændingsbeskyttelse. Den
kortslutter ved overspænding og knalder sikringen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Varistor

Re: Hjælp til komponentidentificering
SUPER!! så var det godt at jeg ikke bare har klandet en kondensator på..!

nu syntes jeg ikke at kunne funde noget vandvittigt brugbart ud fra det der
står på den..

Jeg kan se at den sidder direkte på 230volt på printet (styreprint til en
luft/luft varmepumpe fra mitsubishi)

Så jeg er jo med på at jeg skal have en varistor til 230V
Kunne det evt. bare være sådan en her?:
http://www.el-supply.dk/?Gid=&VNr14%304

Eller er der andre aspekter jeg skal tage højde for også?

//Brian

Re: Hjælp til komponentidentificering

Som regel er de placeret tværs over forsyningen, så den er nok god
nok...

Ja.

Prøv at pil den af og se om ikke styringen kan slås i gang uden.

Så ved du om det er værd at købe en hjem, eller om der er andet der er
"dødt" også.

Re: Hjælp til komponentidentificering

Og pas på den ikke får 400V igen ;-)

</smartass>