Hjælp til køb af TFT skærm?

Hejsa
Jeg har ingen idé om det er den rigtige gruppe at søge hjælp i, men jeg
prøver..

Jeg vil ud og investere i en ny skærm og har valgt at det skal være en TFT.
Jeg søger efter en ca. 18.1" - 19" da jeg finder 17" en anelese for "lille"
:-)
Jeg har en ven der ca. før jul købte en Medion 18.1" i Fona for ca. 3.000,-
men denne sælger de ikke længere, så jeg leder efter noget lignende.. Er der
nogle der kan hjælpe?

- Jeg har problemer med at finde ud af hvor meget de forskellige tal i
specifikationerne har indflydelse, bl.a:

- Brightness: 250cd/m2 - hvad skal man gå efter præcist? Nogle er også
udstyret med "700cd/m2"

- Kontrast: 300:1 - samme her? er det godt/skidt? Nogle er udstyret med
"600:1"

- Opdatering: 16ms kontra 25ms iforhold til prisen? Jeg bruger mest
aplikationer, men spiller dog også lidt til tider.... Jeg ville bare nødig
opleve "ghosting" hvis skærmen var for langsom.

- Hz: 40-60Hz ? Er det godt? Hvordan sammenlignet med 85Hz på en CRT skærm?

- Når der står f.eks 135Mhz i specs, hvad er dette?

Håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej! :-)

Mvh. Martin

Re: Hjælp til køb af TFT skærm?

http://www.usenet.dk/grupper.pl? giver flg.:

dk.edb.hardware.skaerm

Jesper G. Poulsen

Re: Hjælp til køb af TFT skærm?
Hej Martin,

Det er så ikke her.

Opgivelsen cd/m^2 er lysstyrken - jo højere tal jo mere lys _kan_ den give.

Jo højere tal, jo mere kontrast og det er rart at kunne give den en
ordentlig skalle hvis der er meget udenomslys.

Du bør nok prøve skærmen med de mest krævende af dine spil, for det beror
meget på en personlig bedømmelse.

Nej ikke til krævende spil, men hvem spiller vel også seriøst på en
fladskærm (eller bruger sådan en fladlus i det hele taget ;)

Gå ind til en forhandler og få en demonstration, det er 1000 gange bedre
end ord.

En skrivefejl ?

--
Venlig hilsen,