Hjælp til Højspændings trafo i TV

Davs med jer alle igen.

Jeg har følgende trafo fra et Daewoo TV model nummer S2898ST hvor ben
forbidelsen som på printet er betegnet som HEATER, har en ohmsk forbindelse
til alle de andre ben undtagen GND. forbindelsen består i at være ca. 3 til
6 ohm.
Er dette normalt ????
Og hvad koster sådanne en trafo ca. ???
Og er der nogen af jer der kender chassis nummeret til dette TV ???

oplysninger om trafoen er som følgende:

muRala MHF346-80-7423

1352.5008
5010000167
2         24   97
   /4936\      L18

På forhånd mange tak for hjælpen.

--

Med  venlig hilsen
Thias Russell

Re: Hjælp til Højspændings trafo i TV
Davs Kim.

Jamen det laver ikke noget, når man tænder for TVet giver det en hurtig lyd
som en røg alarm der mangler batteri. og efter at jeg har pilet trafoen ud.
har jeg ikke den kortslutning som jeg havde over en lyt kondensator.
prinetet er ret medtaget, så der har været en ordenlig kortslutning før
sikkerheds kredsløbet har sat igang.

og så er der røget en diode der hedder BYV95C-PH og det er alt jeg har kunne
måle fejl på indtil videre.

Med venlig hilsen   Thias Russell

Re: Hjælp til Højspændings trafo i TV
On Wed, 09 Jul 2003 17:31:56 +0200, Kim Voss Schrader

290.-
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hjælp til Højspændings trafo i TV