Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Jeg søger en person, der er god med en loddekolbe og kan fejlfinde på et
print.
Jeg ligger inde med en lille FM-sender, som engang virkede upåklageligt. Det
er den desværre holdt op med og jeg vil naturligvis gerne have den til at
fungere igen.
Jeg havde den sat til fornylig og det lykkedes mig at få den til at "brumme"
på en frekvens, men jeg vil gerne have den fikset, så jeg kan sende musik ud
på min matrikel.

Det er et selvbyggersæt, som jeg har købt færdigsamlet, så det skulle være
til at have med at gøre. Uheldigvis har jeg ikke et diagram, men for mig at
se ser det forholdsvis simpelt ud..

Lyder det ikke som noget en af jer kunne tænke jer at påtage sig. En
belønning for indsatsen kommer naturligvis på tale :-)

--
Mvh. Claus
snipped-for-privacy@yahoo.dk

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
On Mon, 14 Mar 2011 10:59:03 +0100, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"

Fabrikat, model eller andet der evt. kan identificerer dyret ?

/Hans

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Hmm... Det er købt hos Veronica Kits UK

De har ikke modellen mere, men her er en 1W udgave:
http://www.aareff.com/en/1w-pll-fm-transmitter-kit.htm

Den ser ikke helt ud som min, men der er dog mange lighedspunkter.
Frekvensindstillingen på min model består f.eks. af nogle skruer, der skal
stilles på
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
HOV! Her er den:
http://www.veronica-kits.co.uk/5wkit.htm

Mvh. Claus
www.clask.dk

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
Og det kører bare derudaf :-)
http://blockyourid.com/~gbpprorg/lpfm/5w-place.gif
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Hej. Claus.

Bed til at du ikke jammer noget vigtigt overvågningsudstyr med den
støjsender. Det kan blive rigtig dyrt for dig.

MVH
Finni

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Jeg var nysgerrig, så jeg fandt diagrammet osv på:
http://blockyourid.com/~gbpprorg/lpfm/veronica.htm

Den er hammer ulovlig at bruge i dk. Det kan blive meget meget dyrt for dig,
hvis du bliver snuppet med den i brug.

C. Nielsen

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
On Mon, 14 Mar 2011 19:48:41 +0100, "Carsten Nielsen"

Mon ikke vi skal holde os til at den ikke er tilladt at benytte til
radoispredning i æteren ?

Før der sker noget kræves det at det opdages at der er nogen der
benytter en sådan indretning, og mig bekendt så er IT og Telestyrelsen
ikke særligt aktive i opsøgende arbejde, de reagerer kun på
anmeldelser og der kommer nok ikke nogel med mindre det opdages af
nogen med ondt i røven, eller det forstyrer nogen i alvorlig grad (så
alvorligt at de reagerer på det skete).

Men OPer skal selvf. gøres opmærksom på at han ikke må benytte dimsen
til at have sin egen lille radiostation kørende i DK.

Men da han jo tilsyneladende ikke har haft problemer før, er chancen
for at han får problemer i fremtiden nok ikke stor hvis ellers
omstændighederne er de samme som da dimsen virkede.

/Hans

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
Hej Hans

IT & Tst er også det mindste problem man har hvis man leger
med at udsende musik på udstyr der ikke er godkendt til det.
Vi ser jo at disse rettigsindehavere har det med at komme
igennem domstolene og få ret.

Hvorfor ikke bruge en legal løsning som trådløs net til opgaven.

Max

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
On Mon, 14 Mar 2011 22:12:44 +0100, "Max"

Her blander du to ting sammen, ophavsret og radiospredning.
For år tilbage var ophavsret ikke noget der blev nævnt ifbm.
"privat/pirat" radioudsendelse, men det er da en mulighed at tingene
ser anderledes ud idag.

Fordi det ikke var det OPer efterlyste, han har et elektronisk
kredsløb der ikke virker, det ønsker han hjælp til at få til at virke.

Og da vi er i dk.teknik.elektronik var det meget nærliggende at man
forsøger at holde de moralske pegefingere lidt i ro og derved giver
plads til det egentlige "dk.teknik.elektronik".

/Hans

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
Hej Hans

Hvorfor lever du ikke selv op til din egen legen skolelære ?

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
On Tue, 15 Mar 2011 07:51:58 +0100, "Max"

Lille uartige Max hvorfor hører du ikke efter hvad der bliver sagt ?
Fy skamme dig, du skal hører efter hvad jeg siger og ikke hvad jeg gør
!
Som den eneste lagde jeg ud med at stille OPer et relevant spørgsmål,
alt andet der efterfølgende er kommet fra andre end OPer har vist sig
at være OT.
Det er altså ikke mig der starter med at kører tråden af sporet, det
klares fint af de selvgode glorielysende skønheder, der med deres
selvfede retfærdighedssans støjer så guderne må holde sig for ørene.

Og det er ikke det at man gør opmærksom på at noget kan være imod en
given lovgivning jeg opponerer imod, det er måden, det er heller ikke
at der er flere der gør opmærksom på det samme, det må man leve med,
det er en del af den måde usenet fungerer på der gør at dette er et
nødvendigt onde.

Man kunne havde budt ind med relevant viden/spørgsmål og så samtidig
havde gjort opmærksom på at dimsen ikke nødvendigvis er lovlig at
benytte i DK.
Og ja "ikke nødvendigvis er lovlig" er korrekt udlagt, vi aner ikke
hvad OPer vil benytte sin dims til, og det kunne tænkes at det var
noget der ikke var/er under lagt begrænsninger.
Der er jo intet forgjort i at have en fungerende FM moduleret
målesender på 5 Watt.

/Hans

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
Hej Hans

Hvorfor holder du ikke din kæft ?

Det her er Usenet.

Her kan man spørge om hvad man vil.

Og man kan svare som man lyster.

Man kan så læse de spørgsmål man lyster, og læse
de svar man mener er relevant for en og så glemme
de andre.

Der er ingen "rigtige svar" her.

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Jo vi gør, ifølge oprindeligt spørgsmål:

Christen

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Hvad var det nu lige din pointe var???
--
---
Med venlig hilsen

Telestyrelsen er ikke så passive som vi tror.
Jeg har haft besøg af dem i forb. med forstyrrelse på min amatørradio.
De var ret vakse til at komme. Så Hans lad være med at opmuntre til brugen
af den sender med eller uden musik.

MVH
Finni

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges
On Mon, 14 Mar 2011 22:55:23 +0100, "F.Syndergaard"

Og hvordan kan dit tilfælde sammenlignes med OPers ?

Jeg opponerer mod "Det kan blive rigtig dyrt for dig", "hammer
ulovlig" og "meget meget dyrt for dig", udsagn der i sig selv ikke
fortæller ret meget ud over at nogen har en mening om noget.

Det OPer har gang i kan vise sig at være imod gældende lovgivning,
længere er den ikke.

Hvis man vil reklamerer for straffen kunne man ulejlige sig med at
finde loven frem og tilhørende straframme, men det evner man så ikke.

/Hans

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Ikke alene kian vise sig at være....det   e r   imod gældende lovgivning.
Dimsen er jo stadig ikke godkendt.
--

Ha' det rart
Karsten, OZ1GB

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Hvilken lovgivning, lov og § henvisning når du nu er så klog.

Hvem skal godkende den og iforhold til hvad ?

Jeg fristes til at citerer "finde loven frem ............ men det
evner man så ikke."

/Hans

Re: Hjælp til fejlfinding og rep. søges

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id29%325

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id29%302

Yderligere information om radiogrænseflader mv. kan findes
på http://www.itst.dk