Hjælp til fejlfinding

Hej allesammen

Jeg er for øjeblikket i færd med at færdiggøre et par forstærkere.
Konstruktionen er ESP's P3A og det drejer sig om et par kompakte 30w
monoblokke, hvoraf den ene fungerer næsten perfekt.

Imidlertid er jeg med den anden stødt på problemer, der kræver en del
fejlsøgning. Problemerne er dels ground-relaterede og dels
komponentrelaterede (tror jeg). Det drejer sig om klassisk 50hz brum og en
sær "klikken" med en gentagelsesfrekvens på ca. 1hz. Derudover er
varmeudviklingen fra udgangstransistorerne højere end ved den velfungerende
forstærker. Det er derfor ganske tydeligt, at forstærkerkredsløbet
oscillerer.

Min viden indenfor området er meget begrænset og derudover har jeg ikke
adgang til et ordentligt multimeter eller for den sags skyld et oscilloscop.

Jeg søger derfor hjælp til fejlsøgningen. Forstærkeren befinder sig i
vestjylland, nærmere betegnet mellem Struer og Lemvig. Jeg håber, det er en
udfordring for en elektronikhaj i området :-)

Gerne henvendelse pr. email. På forhånd tak.

Hilsen
Søren B.

Site Timeline