Hjælp til fejl på computerskærm.

Har en computerskærm, som jeg synes reagerer underligt.
Hvis jeg tænder den uden noget signal på, så kan den stå med
'prøvebillede'* på i mindst 5 minutter.
Hvis jeg kobler skærmen til en computer, så forsvinder billedet meget
hurtigt, jeg når dårligt nok at se der er billede på.
Hvis jeg slukker og tænder skærmen igen, så kan jeg kortvarigt se
billedet på skærmen. Dette er afprøvet for VGA og DVI og reaktionen er
den samme.

Umiddelbart ville jeg ikke tænke lytsyge med den reaktion, men er jeg
galt på de?
Skærmen er en BenQ i Dell forklædning.

* Prøvebillede: En firkant , hvor der er bjælker med grundfarverne samt
hvid og info om hvilket input der er aktivt.

--
Uffe

Re: Hjælp til fejl på computerskærm .
uden at kloge mig tænker jeg lige kontrolkredsløb der ikke detekterer
tilsluttet signalkilde. For det er vel ikke computeren den er gal med?
har du prøvet skærmen på anden pc?

mvh Erik

Re: Hjælp til fejl på computerskærm .

Afprøvet på 2 computere med samme resultat.
Computer 1: Skærm afprøvet med både VGA samt DVI
Computer 2: Skærm afprøvet med VGA
Resultatet altid det samme.
Kontrolkredsløbet detekterer netop signalkilden og viser den kortvarigt.

--
Uffe

Re: Hjælp til fejl på computerskærm.
Uffe Bærentsen udtrykte præcist:

Står pc'en til en høj opløsning, skærmen ikke kan klare?

Gør den det samme under boot, eller hvis du går i bios; der er
opløsningen jo minimal, 680*480 eller deromkring.

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: Hjælp til fejl på computerskær m.

Skærmen kan klare opløsningen.

Det er det samme under boot.

--
Uffe

Re: Hjælp til fejl på computerskærm .
Går skærmen helt ud, eller bare på stand-by?
Jeg tænker at hvis den går helt ud, så kan det sagtens være en lyt der
fejler i strømforsynings-printet.

Hvis du har garanti på skærmen, så skal du selvfølgelig bruge den, men
hvis ikke, så alt afhængigt af din elektronik erfaring kan du enten selv
begynde at kigge og måle dig frem indeni, eller overlade det til en der
kender lidt mere til det.

Hvis skærmen kun går på stand-by vil det være oplagt (jeg ville i hvert
fald) at starte på "styre-printet" i stedet for PSU.

Hvordan at problemet er opstået kan også have relevans til sagen, men da
du ikke skriver noget om hvordan det er opstået, kan det være svært for
mig at danne en billede af situationen.

Håber at det kan være til hjælp.

Nicolai

Re: Hjælp til fejl på computerskærm .
Wow.. Det der med at skrive går vist rigtig godt for mig i dag... Not!
Håber at du kan tyde meningen bag mine hieroglyffer :)

Site Timeline