Hjælp til et dataopsamlingsmodul

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde/eller selv udvikle et modul med
følgende nøgle specifikationer:

ca. 2*4 cm i størrelse
Lavt strømforbrug (skal bruge batteri)
Har RS232 interface -  tilslutning af dataopsamlingsudstyr
Kan lagre min 32 KB data
USB interface - til tømning af lager på PC
Ur - skal forsyne hver dataopsamling med dato/tid

Spørg endelig hvis jeg skal uddybe noget.

Mvh.
Poul Christensen
snipped-for-privacy@adm4you.dk

Re: Hjælp til et dataopsamlingsmodul

Jeg vil foreslå en PIC micronctroller i kombination med en eller anden form
for flash kort.

Mvh.
Rune Christensen

Re: Hjælp til et dataopsamlingsmodul
Hej
Der er der ikke så megen tvivl. Der skal en micro til, men noget extern
SRAM.
Evt kombineret med en FLASH card IF.
Jeg vil foreslå en ATMega64 eller 128 med onboard USB.
Kig evt på http://www.avrfreaks.net/ her er der såvel projekt som kode mm
til ligende løsninger. Elelr til noget du selv kan brygge videre på ... lidt
afhængi af sampling hastighed, sample type, præcision osv osv
Mail evt direkte hvis du vil mere - så lad os få en snak om dine behov,
ønsker til indholdet og opgaven der skal løses.

/johnk