Hjælp til en elektronisk termostat

Jeg har erhvervet mig sådan en her:
http://www.prelectronics.dk/prefiles/2286/Datablad/2286dk.pdf

Og jeg er TOTALT blank er der en der kender den? og kan give mig en hurtig
guide om hvilke knapper og i hvilken rækkefølge jeg skal trykke..

Det jeg har brug er:

Relæet skal slukke når temperaturen kommer ned på feks. 5 grader og det skal
gå on når den når op på 6 grader (altså en hysterese på 1 grad)

Jeg er godt nok elektronik mand men jeg syntes godt nok det står kryptisk

Mvh
Allan

Re: Hjælp til en elektronisk termostat

Prøv at følge det skema der er på side 16-17 i brugsanvisningen.

E knappen bringer dig nedad i diagrammet (hovedmenu). Pil til højre
vælger ind i en undermenu og bladrer i undermenuen.

Vil du ændre på noget i en undermednu trykker du pil op, ændrer tallene
og gemmer ved at trykke på begge pile på 1 gang.

Parametermenuens indhold skifter afhængigt af, hvad der er valgt i punkt
5.1, derfor er det vigtigt at vide, hvad der står i punkt 5.1, inden du
kan komme videre.

Lad os antage at 5.1 står til 003 (3-punkts regulator).

2.1 (IAL) = 0
2.2 (IAH) = 100 (står nok til 200)

1.1 (SEt) = 5%
1.2 (nEU) = 2%
1.3 (I E) = I

Re: Hjælp til en elektronisk termostat
Der er kun 12 sider i min manual :-( og jeg skøjter rundt og forstår bare
hvad... må lige fumle noget mere...

Mvh
Allan

Re: Hjælp til en elektronisk termostat

Tjak din mail, der er den vejledning jeg har læst i.

Re: Hjælp til en elektronisk termostat
Hej Klaus!

Jeg godt lige starte med at sige 1000 tak for din hjælpsomhed, men for at
sige det ærligt så er jeg stadig lidt blank mht. til programmeringen - man
skal vist være process tekniker for at fatte de flow-charts Jeg skulle have
testet det her nu i dag på anlægget men det må vente til i morgen - jeg
giver den en chance igen i aften. Hvis jeg stadig ikke kan hitte ud af det
må jeg simpelhen have noget mere simpelt har også kikket lidt på denne:
http://www.bn-elektronik.dk/BNfront/varekat3.aspx?art24%99

Med venlig hilsen
Allan S. Kristiansen

Re: Hjælp til en elektronisk termostat

Kig på flowchartet.

Når du tænder for "dyret" står den i pos 0.0

Trykker du en gang på E tasten går den ned til pos 1.0 som er
parametermenuen (PAr).

E tasten 1 gang til og du er nede ved kalibrering af input A (InA) pos
2.0.

E 1 gang til og du er nede ved kalibrering af input B (InB) pos 3.0.

osv osv.

Vil du ind og justere i et af underpunkterne trykker du pil til højre.
Når du er nået til det menupunkt du skal juster trykker du E for at
komme ind til værdien, retter værdien med piletasterne og trykker begge
taster ind samtidigt for at gemme.

Jeg er ikke sikker på at den er mere simpel at finde rundt i......

Skal du ændre IAH til 100 grader, trykker du E, E, pil højre, pil højre
og E.
Herefter ændrer du første cigffer til 1 ved tryk på pil op. Når den
viser det rette trykker du pil op og pil højre på samme tid og du er
tilbage.

Re: Hjælp til en elektronisk termostat
Hej Klaus

Nu fattede jeg det - det kører nu TAK, jeg vil prøve at sætte det på
køleanlægget i morgen..
Og så ser jeg at få sat nogle penge ind til dig..

Mvh
Allan