Hjælp til en Beomaster 2400-2

Hej

Jeg har fået en Beomaster 2400-2 forærende. Det er vel ca. det samme som en Beomaster 1900 med fjernbetjening?

Den kan spille, men kun på FM 4 (preset FM kanal) Alle forsøg på at få flytte den til en anden kanal eller Tape, og selv sætte den i Stand By ignoreres, men man kan se at de respektive kontrollamper lyser ved berøring samtidig med lampen ved FM 4.

Det eneste finger touch der ellers fungerer normalt er volumen. Fjernbetjeningen mangler, så det kan jeg ikke teste.

Er der nogen der har et bud på, hvor jeg skal begynde at lede? Jeg har diagram til 1900'eren, hvis det kan være mig til hjælp. Det er jo næsten synd at kassere spillen.

På forhånd tak

Svend

Reply to
Svend Åge Sørensen

Hej Svend Åge

Ikke at jeg har den store erfaring i disse spille, men jeg har mødt en

1900 med sære fejl, der lå fejlen i den negative forsyning. Forsyningen virker kun når den belastes korrekt af nogle af pærene.

1900 er stort set lig 2400, korrekt.

Start med at checke fosrsyningsspændinger, og pærer. Ja - skift pærerne.

Hvis touch ikke virker ordentligt, og forsyningsspændingerne er OK er det SAS5xx kredsene der er døde.

Reply to
Ole Geisler