Hjælp til en Beomaster 2400-2

Jeg har fået en Beomaster 2400-2 forærende. Det er vel ca. det samme som en
Beomaster 1900 med fjernbetjening?

Den kan spille, men kun på FM 4 (preset FM kanal) Alle forsøg på at få
flytte den til en anden kanal eller Tape, og selv sætte den i Stand By
ignoreres, men man kan se at de respektive kontrollamper lyser ved berøring
samtidig med lampen ved FM 4.

Det eneste finger touch der ellers fungerer normalt er volumen.
Fjernbetjeningen mangler, så det kan jeg ikke teste.

Er der nogen der har et bud på, hvor jeg skal begynde at lede? Jeg har
diagram til 1900'eren, hvis det kan være mig til hjælp.
Det er jo næsten synd at kassere spillen.

På forhånd tak

Svend

Re: Hjælp til en Beomaster 2400-2
Hej Svend Åge

Ikke at jeg har den store erfaring i disse spille, men jeg har mødt en
1900 med sære fejl, der lå fejlen i den negative forsyning. Forsyningen
virker kun når den belastes korrekt af nogle af pærene.

Mvh Max

Re: Hjælp til en Beomaster 2400-2
On Wed, 30 Aug 2006 22:11:49 +0200, "Svend Åge Sørensen"

1900 er stort set lig 2400, korrekt.

Start med at checke fosrsyningsspændinger, og pærer. Ja - skift
pærerne.

Hvis touch ikke virker ordentligt, og forsyningsspændingerne er OK er
det SAS5xx kredsene der er døde.

Site Timeline