Hjælp til elektronisk støj opgave

Hej

Jeg sidder med et lille problem, er igang med at forstærker med lav støj, dette problem er løst men så står der i opgaven at jeg skal: The amplifier must be able to perform up to the specifications when subjected to an external field of 1.8 V/m (10 MHz - 300 MHz). The field must be amplitude modulated 80% with a tone of 1 kHz. Nogle der kan fortælle mig hvilket apparat jeg skal bruge nogle der kan hjælpe mig.

Mvh Nikolaj Vestergaard

Reply to
Nikolaj Vestergaard

Hvad er dit eget forslag indtil videre?

--
Steen Suder
Steen Suder

En sweep generator, den model jeg sidder ved er en Rohde & Schwarz sweep generator . 0.4...2500MHz . SWP

Mvh Nikolaj Vestergaard

"Steen Suder" skrev i en meddelelse news:446ef0e7$0$15781$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
Nikolaj Vestergaard

Og med den vil du gøre hvad? Hvorfor?

-- Steen Suder Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Reply to
Steen Suder

"Nikolaj Vestergaard" skrev i en meddelelse news:446ef0af$0$47057$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

must

Du skal bruge en signalgenerator der kan AM. moduleres og et PA trin og en antenne + et skærmet rum "for ikke at forstyrre andre" og naturligvis et feltstyrkemeter.

Du kan prøve at kontakte Jens emc.

han har det udstyr og viden der skal til for at lave en test.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

"Nikolaj Vestergaard" skrev i en meddelelse news:446ef0af$0$47057$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Hvis at tråden er levende.

Til det her skal du have en del udstyr. Vi har lige fået nyt udstyr til det her. Kun 1,8 V/m og op til 300 MHz. Det var ikke meget. Normalen er 10, 12 eller 15 V/m og op til 1 eller 2,5 GHz.

Vores nyindkøbte udstyr kostede den nette sum af 480.000 kr. En G-celle er fa...... dyr. Vores er udvendig på størrelse af en WV Lupo og det homogene felt er kun 10x10x10 cm.

Benny

Reply to
Benny Højvælde