Hjælp til EINHELL garageport-åbner GT 52

Hvem kender til denne / har et diagram?

Den er begyndt at køre åh så langsomt ( især opad) så jeg tænker der er
eller andet ala en krafttransistor til motoren / eller denne som trænger til
at skiftes.

- og jeg har prøvet at køre Learning mode op til flere gange uden held.

Mvh, Leif
  ___,
  \o

  / \
  .

Re: Hjælp til EINHELL garageport-åbner GT 52

Jeg tror ikke at det er transistoren det er galt med.

Du har selvfølgelig smurt alle mekanisk bevægelige dele ?
Er fjedrene til at bære porten stramme ?

Den strømregulerer svjv.

Re: Hjælp til EINHELL garageport-åbner GT 52
Jep.
Og justeret.

Det tror jeg også, for tages pæren (20watt) ud hjælper det. En skulder under
porten er også godt.

Jeg kunne godt tænke mig at parallelkoble driveren til motoren for at få
mere strøm ad den vej,
men er ikke sikker på hvordan jeg får dem til at arbejde sammen uden prob.
Ved endnu faktisk
hvad der sidder i den - skal nok lige checke det asap.

Vil lige en af dagene måle strømmem til motoren og sammenligne med hvad
trafoen kan levere.........
/Leif

Re: Hjælp til EINHELL garageport-åbner GT 52

Er din port i balance ?
Motoren strømbegrænser (kredsløbet måler sig frem, det er på den måde
den finder ud af om noget er i klemme), så er porten tung, har den svært
ved at slæbe den.

Du får ikek mere strøm, den begrænser svjv strømmen for at kunne måle
forbrug, det er et sikkerhedsissue !

Okay