Hjælp til defekt halogen strømforsyning

Svoger satte strøm til sin 220VAC->11.5VAC halogen strømforsyning - men uden
der var sat pærer til. Det resulterede i et lille puf, og den magiske røg
blev lukket ud :)
Der er to synligt defekte komponenter, en 1ohm sikringsmodstand og en anden
som jeg ikke lige kan bestemme.
Den ligner en varistor eller en NTC/PTC. I flg tegningen på printet er det
en modstand (zig zag tegn som ved de andre modstande), så det bekræfter mig
i at det er en termomodstand. Der er dog intet at læse på komponenten :(
Jeg har smidt et billede her:
http://home1.stofanet.dk/axelgaard/FRONT.JPG <-- her skulle den sidde i de
to huller lige over TD1
http://home1.stofanet.dk/axelgaard/BAG.JPG
Håber nogen kan give et fingerprej om hvad det er...
Hvis nogen ligger inde med sådan to komponenter så er jeg frisk på en handel
:)

På forhånd tak for hjælpen!

Re: Hjælp til defekt halogen strømforsyning

Ikke for at være lyseslukker; men jeg tror ikke du slipper så let. Når
modstande fordamper på den måde, plejer der at være en kortslutning
længere fremme i systemet. Prøv lige at mål på Q3 og Q4 de er nok også
døde. (Kortsluttet)

Hvornår har han købt dimsen? Der kunne jo være garanti på den.

Christian Treldal, OZ1GNN
Re: Hjælp til defekt halogen strømforsyning

Q4 er desværre død ja :( Det tænkte jeg ikke lige over i farten. Teksten på
transistoren er også noget utydelig. Det er nok noget "brug og smid væk"
elektronik :)

Det er vidst lang tid siden... desværre.

Site Timeline