Hjælp til at opspore modstande

Hej gruppe
Jeg går så småt og lader op til at forsøge at bygge en forstærker, efter en
konstruktion fra passdiy.com
Der er dog det problem, at manden ofte anvender 1% metalfilmsmodstande af en
type der kan tage 3 Watt.
Nogen der kender en biks der forhandler dem? Jeg synes jeg har kigget hos de
gængse online pushere.
Med venlig hilsen
Anders Olesen

Re: Hjælp til at opspore modstande
de

ny jeg er igang, hvad så med denne her:
ZETEX ZVP3310 P CHANNEL MOSFET  ?
Mvh
Anders O

Re: Hjælp til at opspore modstande

en

Hej Anders

   ja det er et problem med 1% 3 W,
   jeg har også været rundt på nettet og kigge
   BRINK har nogle til 3 kr stk, hvist nok i E12 rækken
   så hvis du skal bruge "skæve" værdier altså i E96 (eller E24) rækken
   så bliver det peveret !!
   ved "standard" værdier altså E12 rækken kan du bruge
   nedenstånede løsning

   du kan med et 3,5 ciffer eller bedre 4,5 ciffer digital multimeter ud
måle 5% modstande selv
   du vil blive overrasket over hvor mange 5% der faktisk svare til  1%
   du skal så selvfølig købe en 20-25 stk af hver værdi du skal bruge
   så vil der bingo ved mindst 3 til 5 stk (min erfaring ved selvbyg )

    Venlig Hilsen
    Michael M Jensen

Re: Hjælp til at opspore modstande

af

Jeg tror han bruger den type, ikke så meget på grund af tolerancen, men på
grund af at de er induktionsfrie. Jeg mener at det drejer sig om nogle fra
Vishay og dem kan man få via Farnell.

Mvh Max

Re: Hjælp til at opspore modstande
Tak for hjælpen til jer begge.
Max, kunne du evt. beskrive hvordan man skal finde dem via Farnells
hjemmeside, det synes jeg er noget bøvlet.
Mvh
Anders O

Re: Hjælp til at opspore modstande
Hej Anders

Nej, det kan jeg ikke, Farnells hjemmeside er til bestilling noget makværk,
jeg bruger deres papirkatalog til at finde varenummeret og bestiller med det
så via deres hjemmeside. Men jeg kan kikke i kataloget i løbet af mandagen
og se om jeg kan finde dem.

Men http://www.beyschlag.de/ som idag også laver de modstande der tidligere
hed Philips laver også en type på 3W 1% i E96 rækken der hedder serie PR03,
den er sikkert bare ikke nem at få fat i.

Den nemmeste og billigste løsning er "standard" metalfilm type MRS25, den
fåes
næsten alle steder, leveres i E96 rækken, 1%, tåler 0,6W og koster 12 øre.
Sæt
sådan 5 stk. i parrallel, nemmere og billigere kan det ikke gøres.

Mvh Max

Re: Hjælp til at opspore modstande
Hej Anders

Kikkede lige i den nye Farnell katalog idag, og kunne ikke finde dem, måske
er de udgået eller husker jeg forkert med hensyn til hvem der forhandler
dem.

Mvh Max

Re: Hjælp til at opspore modstande
måske